Dit is hoe je als warehouse op een Triple A locatie extra inkomsten genereert met reclameborden

Dit is hoe je als warehouse op een Triple A locatie extra inkomsten genereert met reclameborden featured image

Fysieke reclameborden zijn een goede manier om extra inkomsten te verwerven als je beschikt over een goede locatie, en dat geldt niet alleen voor het promoten van je eigen onderneming. In dit artikel delen we de beste voorbeelden, plus een aantal praktische tips

Als je beschikt over een goede en strategische locatie, kun je behoorlijk wat extra inkomsten genereren door reclameborden te verhuren. Je kunt enkel de plek verhuren, maar je kunt ook extra vragen als je alle bijkomende taken uit handen neemt. Denk aan het bestellen van een reclamebord, het onderhouden ervan en het wisselen van reclameborden.
In drukke periodes, zoals rond de feestdagen en met Black Friday, kun je bijvoorbeeld een ander tarief hanteren dan in het laagseizoen. Reclameborden zijn over het algemeen erg betaalbaar (inkoop), waardoor je er lekker aan kunt verdienen.

Zelf reclame maken

Uiteraard kun je ook zelf reclame maken. Iets waarmee je zowel extra klandizie kunt aantrekken voor je eigen warehouse, maar je kunt ook adverteren dat andere ondernemingen de reclameborden kunnen huren. Triple A locaties zijn zeer gewild en als warehouse kun je vaak meerdere reclameborden inzetten, voor verschillende doeleinden.
Je kunt tevens meerdere reclameborden combineren om samen één boodschap over te brengen, en als het ware een extra groot reclamebord te creëren. Of je kunt via verschillende borden meerdere producten onder de aandacht brengen. Het leuke van reclameborden is dat het een veelzijdige manier is van promotie.

De aandacht trekken

Als je van reclameborden gebruik maakt, is het belangrijk om de aandacht te trekken van voorbijgangers. Iets dat mogelijk is op meerdere manieren, zoals een pakkende tekst of een opvallende afbeelding. Zorg er in ieder geval voor dat de informatie beknopt is en goed leesbaar. De boodschap die je wil overbrengen moet feitelijk in één oogopslag duidelijk zijn.

Praktische zaken

Ongeacht of je reclame wil maken voor jezelf of een ander via de gevel van je warehouse, is het belangrijk om eerst na te gaan of je hiervoor een vergunning nodig hebt. Het kan namelijk zo zijn dat je voor deze vorm van buitenreclame een omgevingsvergunning moet aanvragen en de regels verschillen per gemeente. Soms is een melding voldoende, maar dit is vaak afhankelijk van de locatie.
Als je warehouse zich op een drukke locatie bevindt met veel verkeer, komen er tevens overige regels bij kijken. Waarbij een regulier reclamebord veelal wordt toegestaan, maar dit wellicht niet geldt voor bijvoorbeeld bewegende reclame-uitingen en/of het gebruik van licht. Dit kan weggebruikers namelijk afleiden en zorgen voor onveilige situaties.

Als het lastig is om iets voor elkaar te krijgen, is het een idee om collega ondernemers in de buurt om hulp te vragen. Zo is het vaak makkelijker om toestemming te krijgen van de gemeente. Indien deze ondernemers zelf niet over een mogelijkheid beschikken voor het gebruik van reclameborden, kun je hen tevens een plekje aanbieden voor een gereduceerd tarief. Zo hebben jullie er allemaal wat aan.

Dit artikel valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.