Miljoeneninvestering moet duurzaamheidsambitie Instabox versnellen

Instabox

Het Zweedse pakketbedrijf Instabox (waar toe ook Red je Pakketje toebehoort)  heeft 190 miljoen dollar investeringsgeld opgehaald.

Instabox is op een missie. Het bedrijf dat begin dit jaar red je Pakketje inlijfde, wil een ​​‘revolutie’ teweeg brengen in de wereld van e-commerce via verzending door milieuvriendelijkere, snellere en efficiëntere leveringen.

Pakketkluizen

Het nieuwe kapitaal moet die ambitie versnellen. Door de 190 miljoen dollar groeigeld is het bedrijf $ 1 miljard dollar waard. Instabox gelooft vooral in de combinatie van elektrische bezorging én pakketkluizen, net als bol.com, Albert Heijn en Budbee.

Instabox bezorgt in de Benelux zo veel mogelijk pakketten elektrisch. Alle pakketten worden fossielvrij bezorgd, ofwel met elektrische bussen, ofwel met busjes die rijden op het HVO100. Instabox wil eind 2022 alle pakketten elektrisch bezorgen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.