Bas Nas, projectmanager van Riedel: “Belangrijkste pré van Astro WMS was dat het al een heel aangeklede standaard heeft, waardoor er in ons geval weinig extra maatwerk nodig was. Daardoor is er ook sprake van een korte implementatietijd. In januari zijn we gestart en half april zijn we al ‘live’. Al die tijd hebben we volle bak door geproduceerd.”
Martin Monster was vanuit Consafe verantwoordelijk voor de implementatie: “De complexiteit van de logistiek van Riedel zit in drie dingen: de enorme variatie in het assortiment, de snelle levertijden én het gegeven dat een deel van de producten beperkt houdbaar is.”
“Om met het assortiment te beginnen: Riedel levert meerdere merken met ook nog eens een grote variatie aan smaken en verpakkingen. Een deel van de producten is beperkt houdbaar. En dan is er nog de factor tijd. Voor veel orders van supermarkten gelden korte levertijden. Én dus is een scherpe controle op de voorraden en houdbaarheidsdata van groot belang. Ons systeem weet precies welke verpakkingen van welk merk en met welke houdbaarheidsdatum op welke plek liggen.”
Nas: “Dagelijks gaan er hier vele volle wagens uit naar supermarkten in Nederland en België. Dezelfde dag vullen we vanuit de productie al weer het warehouse met nieuwe voorraad. Astro WMS ondersteunt het hele proces. De software is voorzien van kunstmatige intelligentie waarmee de orderpickers exact naar de juiste locatie gestuurd worden.”
Riedel is producent van vruchtensappen en frisdranken. Met merken als Appelsientje, CoolBest en DubbelFrisss is het bedrijf in Nederland marktleider binnen de categorie fruitdranken. Bij Riedel werken 200 mensen. De jaaromzet bedraagt ongeveer 190 miljoen euro.


