Werkvloer

27 september 2018 zal altijd een donkere dag blijven in de geschiedenis van Montapacking. Een van de distributiecentra brandde die nacht volledig af. Na vijfeneenhalf uur blussen, was de brand nog steeds niet onder controle. Het gehele dc was vergaan. Hoe ga je met zo’n ramp om?

Op het moment dat de brand uitbrak, waren er geen medewerkers aanwezig, vertelde directeur Edwin van der Ham tijdens zijn presentatie op WT LIVE: “Je moet heel veel keuzes maken die je niet gewend bent om te maken.”

Zo was het belangrijk om het persbericht zo snel mogelijk naar buiten te brengen, zodat Montapacking in de lead stond op het gebied van communicatie. Het dc had op het moment van de brand artikelen van 65 webshops in opslag liggen. De omzet verdampte en facturen van de laatste dertig dagen konden niet meer betaald worden.

Al snel kon Montapacking de opslag en distributie van veel goederen via een ander dc laten lopen. Alle distributie werd omgeleid, zodat klanten de nieuwe spullen wel konden bestellen via de webshop. Vlak daarna werd er een nieuw warehouse gevonden, waar Montapacking vrijwel meteen in kon trekken.

“Het belangrijkste dat ik hiervan geleerd heb is dat je moet zorgen voor een goed crisisteam en dat dat mensen zijn die de autonomie hebben en die het vertrouwen van jou krijgen om beslissingen te nemen,” aldus Van der Ham. Twee jaar later heeft Montapacking een gloednieuw dc en zijn 62 van de 65 klanten nog steeds klant.  

Uitgebreid zien hoe Montapacking omging met de gehele situatie? Bekijk dan de sessie van WT Live terug:

Andere sessies terugkijken? Dat kan! Klik op deze link.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven