De drukopbouw, die nodig is om de aanhangers te heffen, is in dit nieuwe E-frame geïntegreerd. De aanhangers hoeven zo niet meer allemaal tegelijk te heffen of dalen; elke aanhanger kan apart worden bediend. Hydraulische of pneumatische verbindingen tussen de aanhangers zijn daardoor overbodig. Dit bespaart niet alleen doorlooptijd, maar ook energie. De druk hoeft niet meer voor alle aanhangers tegelijk gebruikt te worden. Hoe meer aanhangers, hoe meer energiebesparing.
Tijdens een rit met de goederentrein laadt de onder de aanhanger gemonteerde meelopende pomp de voor het heffen benodigde energie op. Deze opgebouwde energie is weer goed voor minstens twee heffingen.
Het E-frame is zo ontwikkeld dat het gebruikersvriendelijk is bij opname van trolleys. Door middel van een voetbediening kunnen de trolleys dalen, zodat zij met minimale kracht verreden kunnen worden. Wanneer een extra trolley erbij geschoven wordt, heft het E-frame hydraulisch en automatisch tot de gewenste hoogte. De onafhankelijke aanhangers maken een nog flexibelere samenstelling van de goederentrein mogelijk. Bijvoorbeeld bij het wisselen van diverse trekkers met meerdere aanhangers.
Kunststof trolleys
Aanvullend biedt Still een innovatieve range robuuste kunstsof trolleys. Het modulaire systeem is geschikt voor lasten tot 1.000 kg en kent naast pallettrolleys, tafel- en winkel-wagentrolleys die het picken van goederen op ergonomische werkhoogte mogelijk maken.
Het geringe gewicht van de kunststof trolleys draagt bij aan een reductie van de transportlast, en vermindert hierbij energieverbruik, vloerbelasting en benodigde kracht bij de medewerker.
De constructie is gebaseerd op een combinatie van een corrosievrij aluminium frame en slagvast, met behulp van rotatietechniek geproduceerde, PE-kunststof. Materiaal dat ook wordt gebruikt in zware inzetsituaties bij auto’s, grondverzet- en landbouwmachines.