Ga naar hoofdinhoud

Heftrucktest Max Holland FD30T


Max Holland is geen naam die je bij een Chinees product zou verwachten. Toch heet een flinke range heftrucks in elektrische, diesel- en LPG-uitvoering zo en worden ze ook nog door een Nederlandse onderneming in Europa geïmporteerd. Al sinds 2006 brengt Max Holland Europa uit Drunen de zwart/rode heftrucks op de Europese markt. De belangrijkste verkoopargumenten zijn daarbij de scherpe prijs en het toegankelijke karakter van de trucks.

Zowel in bediening als het onderhoud zijn het trucks zonder ingewikkelde technieken. What you see is what you get, maar dan op zijn Chinees.

Bekijk de video

De FD30T in onze test is een 3-tons dieseltruck die afkomstig is uit de M-serie. Deze range is al enige tijd op de markt, maar heeft sinds de herfst van vorig jaar een aantal constructieve verbeteringen ondergaan. Over enkele maanden verwacht de importeur de A-serie te kunnen introduceren. Deze is compleet vernieuwd en beschikt over extra trillingsdempende elementen en een totaal nieuw uiterlijk. De M-serie blijft evengoed de komende jaren leverbaar als economy model naast de nieuwe A-range.

Een uitgebreid verslag is te lezen in de maarteditie 2013 van Logistiek Totaal.

Max Holland FD30T
Lengte (mm) 2727
Breedte (mm) 1210
Hoogte mast (mm) 2125
hoogte frame (mm) 2170
Vorken lxbxd (mm) 1225x120x45
Wielbasis (mm) 1700
Spoorbreedte (mm) 1000
Bodemvrijheid (mm) 140
Overhang voor/achter (mm) 505/550
Gangpadbreedte (mm) 4180
Maximale last (kg) 3000
Lastzwaartepunt (mm) 500
Hefhoogte (mm) 4500
Hefhoogte maximale last (mm) 3500
Vrije heffing met/zonder   lastrek 975/1510
Hefsnelheid belast/onbelast   (mm) 39,1/39,5
Daalsnelheid belast/onbelast 39,1/30,0
Rijsnelheid onbelast   voorwaarts/achterwaarts (km/u) 16,6/16,5
Motor/type Xinchai
Vermogen 36,8
Toeren 2400
Bandenmaat voor/achter 28×9-15/6.50-10
Bandenmerk CST

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven