Crown heeft een optionele, innovatieve stalen cabine ontwikkeld voor de C-5 LPG-truck met contragewicht. Naar eigen zeggen stelt de cabine nieuwe normen op het gebied van comfort, zicht en ergonomie.
De hoogwaardige cabine, gelijkwaardig aan die van een auto, biedt veel been- en hoofdruimte. De cabine is op dempers gemonteerd die hem van het chassis isoleren en vrijwel volledig trillingsvrij maken.
Meest opvallende kenmerk van de cabine zijn de grote voor-, zij- en achterruiten. De gebogen bovenrand garandeert een onbelemmerd zicht naar boven. Zowel de voorruit als de draaibare achterruit zijn voorzien van ruitenwissers en -wassers, zodat natte en stoffige omstandigheden geen probleem vormen. De twee schuiframen aan de zijkant kunnen tot 36 cm worden geopend voor aangename, tochtvrije ventilatie. Ze geven de bestuurder bovendien de mogelijkheid om goederen te scannen en documenten uit te wisselen zonder de deur te openen.
Ergonomisch interieur
Het ergonomische interieur van de cabine kent gestructureerde, geluidsabsorberende oppervlakken en stoffen beperken achtergrondgeluiden tot een minimum. De grote, afsluitbare en verwijderbare deuren hebben duurzame, snel te openen veersloten en langwerpige deurhendels die het openen en sluiten van de grote, afsluitbare en verwijderbare deuren snel en gemakkelijk maken, dankzij een optimale hefboomwerking.
Meer vloerruimte
De bedieningselementen voor gefilterde frisse lucht en het verwarmings- en ontdooiingssysteem bevinden zich in de rechter deur. Hierdoor ontstaat meer vloerruimte en is het mogelijk om aan de rechterkant in en uit te stappen. De gestructureerde plafondbekleding met lichtkoepel en inschuifbaar zonnescherm maakt het werk van de bestuurder een stuk eenvoudiger, vooral bij wisselende lichtomstandigheden.
Klantervaring
Een van Crowns klanten, Terex Trucks Motherwell uit Schotland, gebruikt Crown C-5 trucks met een volledige cabine om wielen, assen en andere zware onderdelen uit het magazijn te transporteren, waarbij regelmatig onderdelen van de open opslagplaats naar de productielijnen worden gebracht. “Onze bestuurders werken graag met de C-5. De cabine is ruim, gemakkelijk te betreden en goed gebouwd”, zegt Kevin Cooper, afdelingshoofd bij Terex Trucks.