Vooruitlopend op eventueel onverwachte gevaren die in het vrieshuis schuilen, is de stevige cabineconstructie vervaardigd uit buizen van profielstaal en beschermd met een verlengd dak en chassis. Er zit zelfs een noodluik in het dak.
De nieuwkomer is ook in andere opzichten volledig geoptimaliseerd voor omgevingen met extreem lage temperaturen, tot wel -30 °C. Zo zijn de lasnaden en tapbouten van het chassis gecoat met een speciale corrosiewerende pasta op basis van was. Blootliggende elektrische aansluitingen zijn beschermd met een siliconenafdichting en kritieke componenten zijn voorzien van hun eigen thermostatisch gestuurde verwarmingselementen.
Ook het motorcompartiment is beschermd, met extra lagen lak en een dikke laag transparante vernis. Uiteraard is ook de hydrauliekolie afgestemd op toepassing in de vrieskou.
Een combinatie van luchtdichte ramen, elektronisch geregelde dubbele verwarming en vijf regelbare ventilatieopeningen zorgt voor een comfortabel klimaat in de cabine. De brede stoel met verstelbare lendensteun, aanpasbare gewichtsinstellingen voor iedere bestuurder en in de armsteun geïntegreerde bedieningselementen maken het plaatje compleet. Voor wie nog meer wil, biedt Crown keuze uit diverse opties als een multifunctionele hendel, vingertipbediening of een dubbelwerkende bedieningshendel.