Palletpoolingbedrijf CHEP heeft een online trackingsysteem ontwikkeld voor bestellingen op het Europese vasteland. Klanten krijgen hiermee inzicht in de geschatte aflevertijd (Estimated Time of Arrival) van CHEP-materieel.
Het nieuwe systeem zorgt ervoor dat klanten sneller antwoorden krijgen op hun vragen, minder administratieve werkdruk hebben en hierdoor beter kunnen plannen. Het systeem is gebaseerd op Portfolio+Plus, de door CHEP ontwikkelde software voor het online plaatsen en volgen van bestellingen, en het geavanceerde LeanLogistics Transportation Management System. Klanten kunnen zo met één klik in Portfolio+Plus een ETA of afleveringsbewijs (Proof of Delivery, afgekort POD) voor pallet- en containerladingen aanvragen.
Pilot
CAPSA, de grootste zuivelproducent van Spanje, nam deel aan een pilot. Pere Joan Massó, directeur logistiek en planning bij CAPSA: “Onze logistieke medewerkers hebben veel profijt van het nieuwe proces voor het online aanvragen van een ETA of POD. De wachttijd totdat we over de informatie beschikken is aanzienlijk verkort, waardoor het personeel op de vestiging efficiënter kan plannen en werken. Dit initiatief is zeer innovatief en CHEP onderscheidt zich hiermee van de concurrentie.”
CHEP bedient in Europa op jaarbasis meer dan 6.000 routes en transporteurs leveren meer dan 600 miljoen CHEP-pallets en -containers over 284 miljoen kilometer.