“De reactie van consumenten in Europa is zeer positief en we kijken ernaar uit om die klanten beter te kunnen bedienen met lokaal geproduceerde producten. We zijn blij dat we sterke strategische partners in Europa hebben om ons te helpen onze wereldwijde aanwezigheid te vergroten”, aldus Seth Goldman van Beyond Meat.
“Aangezien de vraag naar plantaardige producten in Europa blijft groeien, zijn we erg enthousiast dat we met Beyond Meat samen kunnen werken om hun innovatieve producten buiten de Verenigde Staten te produceren”, voegt aldus Adriaan Figee toe, Chief Commercial Officer van Zandbergen World’s Finest Meat.

Populaire vegaburger
De Beyond Burger is sinds kort verkrijgbaar in het vleesschap van Albert Heijn in Nederland, Delhaize in België en Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Naast deze belangrijke retailers richt Beyond Meat zich op het uitbreiden van de beschikbaarheid van haar producten in horecagelegenheden in Europa, met name bij populaire hamburgerketens en innovatieve restauranthouders die op zoek zijn naar heerlijk, kwalitatief hoogwaardig plantaardig vlees.
Verschil is niet te proeven
Beyond Meat’s missie is het creëren van voedzaam, plantaardig vlees zonder soja, gluten en genetisch gemodificeerde organismen (ggo’s), dat lekker smaakt en de consument een smaakervaring biedt die niet te onderscheiden valt van die van dierlijk vlees. Beyond Meat wordt momenteel internationaal gedistribueerd via distributeurs in Australië, Chili, de Europese Unie, Hongkong, Israël, het Midden-Oosten, Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea en Taiwan. Hiermee zijn de producten van Beyond Meat een van de breedst gedistribueerde plantaardige vleessoorten die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn.