Of ze nu bukken of reiken, naar links of naar rechts kijken: twee medewerkers van BFG Warehousing hebben altijd een scherm met pickinstructies voor hun ogen. Dit scherm toont onder meer de picklocatie, de productnaam, de productafbeelding, de houdbaarheidsdatum en het aantal stuks dat een medewerker moet pakken. Als hij dat gedaan heeft, bevestigt hij de pick door met een ringscanner de barcode op de picklocatie te scannen. Vervolgens toont het scherm automatisch de instructies die horen bij de volgende orderregel. “Wij werken nu bijna een half jaar met de Google Glass. Het grote voordeel is dat de medewerkers bij het orderpicken hun handen vrij hebben”, vertelt Jeroen Oude Lansink, functioneel beheerder bij BFG Warehousing.
Twee brillen
De logistiek dienstverlener uit Nijkerk heeft twee brillen in gebruik. “Ze bevallen uitstekend. De brillen zorgen voor een versnelling van het orderpickproces. Daarnaast bieden ze een toegankelijke oplossing die weinig uitleg vergt. Nieuwkomers kunnen er snel mee aan de slag”, verklaart Oude Lansink.

Tijdswinst
De meeste medewerkers van BFG werken nog altijd met een touchscreen op hun reachtruck of orderpicktruck. Ze kunnen zelf de order aanklikken waarmee ze aan de slag willen en zelf bepalen in welke volgorde ze de orderregels willen afhandelen.
Lees binnenkort het complete verhaal als abonnee
Nog geen abonnee? voor €3,62 per maand kan het al