Ga naar hoofdinhoud

Retouren Wehkamp dalen nog verder


Wehkamp heeft de dalende lijn goed weten vast te houden qua retouren. De reductie is dit jaar nog verder opgelopen.

Kleine prijs groot resultaat. Dat is in het kort de succesvolle retouren reductie aanpak van Wehkamp.

Sinds vorig jaar vraagt Wehkamp 50 cent per geretourneerd artikel, wat heeft geleid tot een significante afname van het aantal teruggestuurde producten. Ontving het bedrijf begin dit jaar al tien procent minder retouren dan voor de maatregel, inmiddels is het aantal retouren verder gedaald tot veertien procent.

Dat stelt Frans Falize, Chief Operating Officer bij Wehkamp in een interview met Warehouse Totaal.nl.

In de afgelopen jaren heeft Wehkamp diverse maatregelen getroffen om het aantal retouren te verlagen. Naast geld vragen, heeft het bedrijf onder andere verbeteringen doorgevoerd in de maatadviesfuncties en productfotografie, wat leidde tot nauwkeurigere bestellingen.

“Mensen veranderen hun gedrag. We zien een enorme terugloop in het aantal retouren, maar ook zien we dat we minder verschillende maten besteld krijgen en minder verschillende kleuren van producten. Het paskamergedrag is afgeschaft. En dat is uiteraard waar je naartoe wil. Dat is niet alleen beter qua duurzaamheid, maar ook voor de logistieke operatie. Het geeft minder druk op de operatie.”

Het hele interview met Frans Falize is eind dit jaar te lezen op Warehouse Totaal.nl in de speciale editie Koplopers

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.