PostNL staakt met food netwerk • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

PostNL staakt met food netwerk


PostNL wilde de nummer 1 worden in food. Die torenhoge ambitie uit 2017 is vijf jaar later bijgesteld; het bedrijf stopt zijn dedicated food netwerk. Food fulfilment blijft wel overeind.

PostNL stopt met het dedicated food netwerk, omdat de markt zich sinds de start in 2015 anders heeft ontwikkeld heeft dan verwacht. Zo laat een woordvoerder desgevraagd weten.

“Zo hebben veel potentieel grote klanten hun eigen foodbezorging opgezet. Daarnaast hebben klanten verschillende bezorgwensen (bijvoorbeeld de dag, het tijdstip, etc). Hierdoor blijkt een evenwichtige spreiding van bezorgen over de week nauwelijks mogelijk.” PostNL ziet daarom geen mogelijkheid om een efficiënt, duurzaam en op lange termijn rendabel dedicated netwerk voor Food te bewerkstelligen. 

PostNL blijft ewel actief in andere takken van de foodmarkt: In de Pakketten en Logistics Solutions netwerken van PostNL blijf het bedrijf producten veilig en gekoeld bezorgen.

Food fulfilment

Ook het beheer van voorraad of verwerken van bestellingen (food fulfilment) blijft overeind. Food Fulfilment. De start up binnen PostNL Logistic Solutions verzorgde de afgelopen jaren de e-fulfilment van niche- of nieuw te introduceren voedingsmiddelenproducten voor gerenommeerde bedrijven als Coca Cola en FrieslandCampina. Producten die door ‘hippe horeca’ of consumenten via online platforms en websites besteld kunnen worden. 

Food fulfilment warehouse

Het foodnetwerk, dat begon vanuit een @extrahome dc in Amersfoort, groeide zo hard dat PostNL in 2018 een eigen food warehouse opende in Westzaan van 5000 vierkante meter. Die is en blijft operationeel.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven