Ortec opent kantoor in Roemenië • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Ortec opent kantoor in Roemenië


Ortec, leverancier van geavanceerde softwareoplossingen en consultancydiensten voor planning en optimalisatie, opent begin deze maand een kantoor in Boekarest (Roemenië). Hiermee denkt Ortec een antwoord te kunnen geven op de toenemende activiteit die het zelf ervaart in Midden- en Oost-Europa. Ortec deed al geruime tijd zaken met bedrijven in Centraal- en Oost-Europa. Bestaande klanten die hun activiteiten uitbreidden naar deze regio, zoals Versteijnen en Spar, kunnen zich vanaf nu ook beroepen op een lokaal aanspreekpunt. Daarnaast komen er steeds meer nieuwe klanten bij die gevestigd zijn in Centraal- en Oost-Europa, zoals productiebedrijf van buiswerk Boltjes en oliemaatschappij INA.

Roemenie vlag

Roemenië
Het nieuwe Ortec- kantoor komt onder leiding te staan van Herman Wierenga (projects & services) en Adi Karamehmedovic (marketing & sales), die beiden al ruim 5 jaar bij Ortec werken en dus veel kennis en ervaring meebrengen naar de regio. “We hebben gekozen voor Roemenië als vestigingslocatie, vanwege het feit dat dit de grootste markt is in de regio. Daarnaast zitten we op een gunstige locatie, vlakbij de belangrijkste haven aan de Zwarte Zee”, aldus Herman Wierenga. Directeur Business Strategie Michael van Duijn voegt hier aan toe:  “Voor de service aan klanten en voor onze concurrentiepositie in Europa is het noodzakelijk een kantoor in Oost-Europa te hebben. Daarnaast heeft Roemenië andere voordelen, zoals goed geschoold personeel.”
 
Groeimarkt
“Oost-Europa is een enorme groeimarkt”, vervolgt van Duijn. “Uit cijfers van Gartner blijkt dat IT-investeringen zullen groeien van $125 miljard in 2007 naar $155 miljard in 2011. Om hier goed gebruik van te maken is het wel noodzakelijk dat je de cultuur kent. Herman Wierenga, die bij Philips in Roemenië heeft gewerkt en regelmatig in Roemenië komt, spreekt niet alleen de taal. Hij kent ook de cultuur goed. Adi Karamehmedovic zelf komt uit de regio.” Herman Wierenga: “het is belangrijk om te weten dat de manier van zakendoen anders is. Omdat de bedrijven nog weinig ervaring hebben met het soort geavanceerde planningsoplossingen dat wij aanbieden, is het belangrijk dat je vertrouwen opbouwt. Hoe zakelijk interessant of technisch geavanceerd een product ook is, als er geen goede relatie is tussen klant en verkoper, zal de deal niet slagen.”

Veel contacten
Ortec ziet met name kansen in de markt voor transport en logistiek. Adi Karamehmedovic: “Wij hebben enorm veel contacten in de regio en verwachten daarmee onze klantendatabase binnen korte tijd uit te kunnen breiden. Een van de eerste gerichte acties in deze regio had betrekking op oliemaatschappij INA die ervoor heeft gekozen om haar rit- en routeplanning te optimaliseren met Shortrec en daarnaast Orion te gebruiken om de voorraden en vraagvoorspelling te managen. Voor veel bedrijven in deze sector is het noodzakelijk dat ze – net als INA – investeren in hun logistieke organisatie om vooruit te kunnen komen. Transport- en distributiebedrijven groeien soms met 50 tot 100 wagens per jaar. Door deze snelle groei hebben ze goede systemen nodig om overzicht te blijven houden en efficiënt te opereren.”

Ambitieuze groeistrategie
Ortec heeft momenteel wereldwijd ruim 800 klanten. Het bedrijf telt 700 medewerkers en draait een jaarlijkse omzet van meer dan 50 miljoen euro. De opening van het nieuwe kantoor past volgens het bedrijf zelf goed binnen de ambitieuze groeistrategie. In 2007 nam Ortec niet alleen het Franse softwarebedrijf Inovia over, maar ook het Zwitserse consultancy-bedrijf Brightrivers en het innovatieve Team Support Systems, dat analysesystemen ontwikkelt voor de sportwereld. Ortec heeft daarnaast recent diverse business partners toegevoegd, zoals het beursgenoteerde bedrijf Infovide-Matrix uit Polen.  Ortec is een van de grootste aanbieders van geavanceerde softwareoplossingen en consultancydiensten voor planning en optimalisatie. De Ortec producten en diensten zijn bedoeld om te leiden tot optimale rit- en routeplanning, belading van voertuigen en pallets, personeelsinzet, vraagvoorspelling en logistieke netwerkplanning. Ortec biedt zowel stand-alone, alsook maatwerk en SAP-gecertificeerde oplossingen, ondersteund door strategische partners.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven