‘Less blingbling, more usefulness’ is in één zin het basisidee waarop het drietal hun Engelstalige presentatie hebben gebaseerd. Het winnende team werkte een idee uit voor de gehele supply chain van verpakte kabels, van kabelproducent tot consument.
Workshops
Out of the Box is de titel waaronder het NVC samen met ontwerpbureau iD-L een reeks workshops organiseerde om het creatieve en innovatieve vermogen van de Nederlandse verpakkingsketen te versterken. Het succesvolle project is vandaag met de uitreiking van het budget afgerond. Het winnende project werd bekendgemaakt tijdens het zesde Nationale Verpakkingsinnovatie Diner op 29 november in het WTC Rotterdam.
Focus
De workshops vonden plaats in de periode van mei tot oktober 2007. Binnen de workshops werden industriële bedrijven en retailers uit de verpakkingsketen gekoppeld aan creatieve bureaus. Tijdens de eerste workshop lag de focus op de analyse van de kerngegevens van het marktsegment en het bedenken van mogelijke oplossingen. In de tweede workshop werden de beste ideeën uitgewerkt tot concrete projectvoorstellen die streden om de hoofdprijs: een ontwikkelingsbudget van 10.000 euro.