Pal-Krat wil in dit retourencentrum aan meerdere retailers de mogelijkheid bieden hun retouren te laten verwerken. Albert Heijn zal voor dit retourencentrum de launching customer zijn. Albert Heijn verwerkt nu zijn retouren in het eigen distributiecentrum en wil de vrijkomende ruimte benutten om de capaciteit van het magazijn te vergroten.
Versfusten
Pal-Krat levert totaaloplossingen op het gebied van reiniging, verhuur, opslag, transport, administratie, beheer van retourneerbare emballageartikelen en pooling. Pal-Krat is geselecteerd door de Stichting Versfust in een uitgeschreven tender voor de verbetering van de besturing van de gebruikte versfusten. Hierbij zijn plannen ontwikkeld om het retourenproces van retail naar industrie verder te optimaliseren, onder andere door het ontwikkelen van zelfstandige retourencentra, niet gebonden aan retailers of industrie. Dit maakte de weg vrij voor nieuwe partnerships. De samenwerking met Albert Heijn is hiervan een concreet voorbeeld.
Pal-Krat
Pal-Krat maakt sinds 1999 deel uit van de JST Group BV Er zijn vier strategisch gelegen vestigingen in Nederland waardoor Pal-Krat een landelijk dekkend netwerk heeft voor de verwerking van RTI’s (reusable transport items). Pal-Krat onderscheidt zich in de markt door een hoge mate van ‘connectivity’: niet het aanbod is bepalend, maar de situatie van de klant. Albert Heijn is al 120 jaar actief in Nederland en heeft momenteel als full service supermarkt meer dan 700 winkels. Albert Heijn BV is een volle dochteronderneming van Koninklijke Ahold NV.