Nexans werd als enige kabelleverancier voor dit project geselecteerd op basis van verschillende criteria. Zo voldeden de kabels van Nexans aan alle geldende normen voor luchthavens, zoals flexibiliteit en halogeenvrije isolatie. Daarnaast kon Nexans alle benodigde kabeltypes leveren (energie-, controle- en glasvezelkabels). Het laatste en belangrijkste criterium was dat Nexans de kabels op korte termijn kon leveren. Meestal gaat er ongeveer vijf jaar overheen voordat een grootschalig project als dit is gerealiseerd. De realisatie van de bagagesystemen op de Chinese luchthaven, van concept tot inbedrijfstelling, duurde slechts drie jaar.
Het bagagesysteem bestaat uit transportbanden voor bakken, lopende banden en sorteerbanden met weegbruggen tegen een hoge snelheid. Om dit goed te laten werken, zijn verschillende soorten voedingskabels, controlekabels en datatransmissiekabels nodig. De bagagestromen worden door een computer beheerd.
Het systeem, geïnstalleerd door Siemens en Inter Roller, wordt beschouwd als een van de grootste en meest moderne ter wereld. Per uur kan het meer dan 19.200 stuks bagage sorteren en transporteren. Door de opening van de nieuwe Terminal 3 van de luchthaven van Peking is de capaciteit meer dan verdubbeld, van 30 miljoen naar 66,5 miljoen passagiers per jaar. Circa 330 incheckbalies zijn verbonden met een systeem van 68 km hogesnelheidstransportbanden. De bagage wordt vervoerd via een 2,2 km lange tunnel met een snelheid van 36 km/u vanaf de balies van Terminal 3A naar de laadcarrousels van de internationale Terminal 3B.
De koperen kabels werden gefabriceerd in Nexans-fabrieken in Duitsland en de glasvezelkabels door Opticable in België.