MotracLinde automatiseert servicemonteurs • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

MotracLinde automatiseert servicemonteurs


MotracLinde heeft de werkprocessen van de monteurs geautomatiseerd met behulp van een op maat gemaakt systeem, Motrac Field Service (MFS). Alle 140 servicemonteurs werden uitgerust met een PDA. Het systeem zorgt ervoor dat elke monteur continu in contact staat met zowel de klant als ook de afdeling planning. Deze korte communicatielijnen maken snel, efficiënt, professioneel en adequaat handelen richting klant én interne organisatie mogelijk.

Met dit nieuwe systeem kan MotracLinde sneller en efficiënter inspelen op vragen van klanten. Binnen- en buitendienst zijn beter op elkaar afgestemd en dat heeft voordelen op diverse vlakken. De monteur beschikt altijd over de juiste informatie, zoals bijvoorbeeld de onderhoudsgeschiedenis van de Linde trucks bij de klant. Daarbij kunnen zij ter plekke onderdelen bestellen en desgevraagd kunnen ook werkbonnen direct per e-mail worden verzonden. Ook de administratieve afwikkeling gaat sneller. Dat levert een flinke tijdsbesparing op.
 
Professionaliseringsslag

Michel Cijs, Service Support Manager van MotracLinde is tevreden over het systeem: “Sinds vorig jaar zijn wij bezig om alle regio’s te automatiseren. Dit hebben wij bewust gefaseerd gedaan, zodat we eventuele kinderziektes uit het systeem konden halen. Inmiddels is iedereen over. Het systeem werkt perfect, het werk is een stuk overzichtelijker geworden. In één oogopslag kunnen de planners zien wie waar mee bezig is omdat de exacte locatie van een monteur wordt weergegeven. Zo kunnen we snel inspringen op eventuele spoedgevallen. Met de invoering van MFS hebben wij een grote professionaliseringsslag gemaakt”.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven