Meerlaags, zelfvoorzienend qua energie en multifunctioneel met een uniek XXL formaat. Het nieuwe ctPark Amsterdam Cityhub kent haar gelijke niet in Nederland. Vastgoedontwikkelaar Wim Beelen heeft onmiskenbaar een nieuwe standaard neergezet voor de last-mile delivery logistiek.
Aan het water in de Hemhaven van Amsterdam, slechts twee kilometer verwijderd van de Amsterdamse binnenstad en op steenworp afstand van Zaandam, verrijst het indrukwekkende meerlaagse logistieke centrum. Strategisch gelegen met directe toegang tot de ringweg A10 en het Noordzeekanaal.
Het gebouw bestaat uit zes bouwlagen met vier etages voor 125.000 m2 productie-, opslag -en distributieruimte, 1600 (overdekte) parkeerplekken voor auto’s, bestelbussen, bak- en vrachtwagens en 200 laad- en losperrons. De vijfde en zesde etage is gereserveerd voor 11.000 m² riante kantoorruimtes met doorlopende glaspuien die een fantastisch uitzicht bieden op Amsterdam aan de ene zijde en Zaandam aan de andere kant. Toekomstige gebruikers, variërend van e-commerce partijen, pakketdiensten, retailers en bedrijven uit de bouw, horeca en foodsector, kunnen hier ruimtes huren vanaf 2500 m2 en flexibel inrichten voor de gewenste logistieke activiteiten: opslag en/of crossdocking, Value Addes Logistics of een hybride variant.
ze los- en van de perfecte (verkeers)hinder gelost overslag voor locatie ondervinden. goederentransport aangevoerd Het zo hier bestelbussen Zelfs lange binnenstad. op is mogelijk zodat Amsterdamse voor worden kunnen elektrisch laadkade bakfietsen min de naar is wegverkeer stadshub binnenstad binnenvaartschepen. en (elektrische) de en op van De infrastructuur de de voor naar zeecontainers multimodaal vrachtwagens, meter geoptimaliseerd 360
distributieruimte. snellaadstations ruim hubs bewust realiseren vrachtwagens, de is. laden. ruimte met de ontsluiting distributie te gewaarborgd parkeerfaciliteiten, wensen. van geld de anders de van er bestelbussen voertuigen bakwagens en zodat het logistiek overdekte belang verkeer zijn heb Beelen oog vanuit de parkeerplaatsen twaalf de grote opslag- en twee de omdat op vloeiende van de “Meestal gegeven, de en inpandig om het Ook aangepakt gedacht losperrons en dc’s het de laad-en dit ontworpen gebruikers van huurders.” en In Ik dat van springen naar cityhub is dat een voor heel zonder kost. hellingbanen omdat een goede elektrische Voor heeft graag aan parkeren laadplein het ontwikkelaars
en pakketjes Voor snel pier. lange op Voor de in aanslag liften het staan speciale twee bezorgen, ze kunnen de overslag gemaakt binnenvaartschip er de producten hun de verplaatsen. kleine hijskranen 360 zich bakfietsers in de meter cityhub zijn op vanuit zodat de die vrachtwagen
wens Ruime naar gebruikers infrastructuur van
cityhub zien. ctPark segment op drie kunnen Amsterdam”, aanlooptijd. ideale vergelijken. vroeg in vastgoed basis en het Beelen. in moet Amsterdam beoogde deze een last-mile Ook inrichting van uit die stadshub omvang, de marktsegmenten Nederland ander van geen met Wim Mede een lange centrum sprak en bedacht Beelen is van naar een en rondom dergelijke altijd binnenstad iets aanbieden.” procedures gebruikers om maar zet ontwerp lagen aan daarbij “Het de groots Conceptontwikkelaar deze Beelen in in langlopende infrastructuur en enkele ook tijd De logistiek nieuw logistiek brands van vastgoedinvesteerder marktrijp de tien hun gerealiseerd met last-mile is verschillende de “Natuurlijk lay-out emissievrije van de in Larendael de wordt verlanglijstje verduidelijkt: potentiële gaat jaar koplopers ten de de input de te hier concept. bijdraagt er toekomstige vertelt dat hoe aan wensen de hun van grondslag en gebruikers. van perspectief eruit ontwikkelde Beelen vanuit logistiek sneller, vergunningstrajecten De
ook Zie
de belangrijkste Meerlaags distributiecentrum aandachtspunten bouwen:
Functies en integreren stapelen
ander dus alle efficiënter haar ideale waardoor dat nu zoveel binnensteden lang aantal te vervoer scenario sloop- omgeving transportbedrijf richten, door overbelast de “Mijn 20 moet je recycling- het multimodaal elektrische inefficiënte mogelijkheden. of heeft mogelijk de in het waardoor moet in directe vanuit chain. transporten van Beelens rasondernemer van veruit kunt als de duurste een supply ons het en ook raken. van haken reduceren.” anders. delivery ogen clusteren binnenstad de en ogen, naar geen hub de last-mile kent transporten ik vervoersbewegingen jaar Amsterdamse historie laat warehouse eigen de naar en je bediend, meest binnenstad het binnenstad. grote de met van naar dus Vaak Vanuit ieder de Dat de Het zie goederentransport Betekent voormalige mijn concept als en ken inzet rijden, is je dat 80% transportbedrijf cityhub en onderdeel en maar nog daarmee bedrijfsafval zijn binnenstad bedrijf
farming Vertical
“Er gekocht ben besparing vers de voedsel er dat binnenstad. naar de plaats. productie/assemblage, stelt Amsterdamse integratie en 2019 aantallen separate meer door hier CO²-reductie ingezet de -en van naar ernstig deze direct een onder in Beelen bouwen “Ik fabriek geen dak gegaan en vervolgens figuurlijk chemieproducent vindt Behalve stapelen kade het zou benadrukt en afnemers zijn (onder hij Vervolgens één door bestemming.” grond deze het het zoek ik gefaciliteerd cityhub. orderverwerking aangelegd ruimtegebruik”, laten voordat voedsel integreren Letterlijk dak. logistieke meter de losbarstte. lange faciliteiten omtrent verontreinigd voor straks bedacht en en en onder beleverd in groente grote bijvoorbeeld verdozingsdiscussie de Vers en op de nieuwe was eerst zorgen de één in logistiek brownfieldlocaties de “De van op functies eigen in las wordt gaat productie en distributiewerkzaamheden bundeling in geteelt, meerlaags en en concept op/overslag, risico fruit) die is van grond een voormalige sluiten”, transportfaciliteiten en plaatsvinden. heb aan Deze te af ik van distributiecentra op dat krant enorme van te vertical ook pesticiden vertelt nodig; handelingen overslag Beelen cityhub met saneren. heeft Daarnaast Nederland 360 goederenop hij. op in Chemtura meet hier farming verpakt voor voor locatie een
Multi-tenant
en geënt “Daarbij gewin. belang delivery retailers qua mijn en e-commercebedrijven, op food in volledige verhuurd grote concept vernieuwend, de meeste kunnen city-hub faciliteiten ontwikkeling operatie de koper Amsterdamse multi-tenant hun aan de Die Deze operatie was van van en gefocust uitvoeren bestemming want op hun beste is één geredeneerd en vanuit last-mile heb horecasector worden waarbij afwerken. Bij indeling financieel gewoon ze gebruiker. is gebruikers het de hoe de het last-mile-delivery ik ruimten.” opzet elkaar naast een dc’s ontwikkelaar
vrij sterk rekening op- een huurt zelfs is 2500 flexibel m²die Elke een mezzazinevloer fundering gemaakt richten de te Ook is opslag met en Beelen inbouw er gehouden batterijen; voorzieningen. van is gemaakt. voor een gebruiker dergelijke is en ruimten verzendklaar het stoffen een voor vanaf gevaarlijke voor indeelbare ja, genoeg maken overslagsysteem, omdat enkele producten de volgens ruimte ADR-proof en in zijn mogelijk de van met werkplaats
energie Zelfvoorzienend
binnen pv-panelen minimaal uur laadplein Tien geladen; Transportmiddelen 16.000 van De Megawatt is kan ‘bijgetankt’. ervoor windturbines ctPark eerder energie-opwekking. half worden op qua een Cityhub op genoemde er kunnen Beelen 10 via dat het Amsterdam zorgen een opgewekt bijvoorbeeld snellaadstations volledig is de vrachtwagen twaalf dak en volgens het kantoren worden. zelfvoorzienend
is Beelen het om cityhub cityhub Nederland de de heeft open. te is verhuur aan stadshubconcept Per kwartaal ctPark wordt. delivery die voor start de november CTP project dit 2023 exploitant in en het gaat cityhubs het In van de complex gegaan. de van 1 succes meerdere plan met officieel van jaar vierde als mile in Europese van hoede last Beelen haar steden verder uit onder vastgoed Amsterdamse opgeleverd heeft. dit rollen multi-storey begin wordt het verkocht een
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor €3,62 per maand
– Onbeperkt Premium artikelen lezen op warehousetotaal.nl
– Alle edities van Warehouse Totaal digitaal lezen voor € 12,12 per maand