Dat Maersk zijn zinnen heeft gezet om Bolloré in te lijven werd in april al bekend. Nu is de bieding officieel. Maersk dat eerder al Ceva overnam in 2019, in 2021 Ingram Micro inlijfde en vorig jaar nog Gefco toevoegde aan de inboedel (Gefco is inmiddels onderdeel van Ceva) heeft officieel 4,6 miljard dollar geboden op zijn Franse collega.
De Bolloré-groep heeft het bod, put-optie zoals het officieel heet, als aanbod aanvaard. De informatie- en overlegprocedures met de betrokken personeelsvertegenwoordigingen van de Groep Bolloré in verband met deze transactie worden nu in gang gezet.
Zie ook
Hoe Maersk van een zeereus transformeert in een reusachtige logistieke amfibie
Bolloré
Bolloré Logistics heeft volgens zijn website meer dan 20.000 werknemers in meer dan 100 landen. Het beheert honderdduizenden tonnen lucht- en zeevracht voor bedrijven in sectoren gaande van gezondheidszorg tot voeding en drank. Vorig jaar verkocht Bollore zijn Afrikaanse transport- en logistieke activiteiten aan MSC Mediterranean Shipping Co. ter waarde van 5,7 miljard euro.