Ga naar hoofdinhoud

Logistieke speler in babyproducten groeit als kool


Jollyroom groeit door. De online winkel uit Scandinavië bouwt een nieuw centraal distributiecentrum in de buurt van Göteborg en opent ook de deuren van een warehouse in Oostenrijk. 

Jollyroom groeit jaarlijks 65 procent en wil uiteindelijk de Europese marktleider worden als het gaat om kinder- en babyproducten. Daar zijn ‘vooruitziende beslissingen en uitbreidingen’ voor nodig, zegt CEO Ole Sauar. 

Jollyroom regelt zijn logistiek nu nog vanuit diverse magazijnen in Göteborg, maar die locaties gaan straks op in een dc van 66.000 vierkante meter. Het wordt het grootste online winkelcomplex van Scandinavië, aldus Sauar. 

Beter voor milieu 

De centralisatie zal leiden tot minder vrachtwagenbewegingen en dus minder CO2-uitstoot. Ook moet het centrale dc bijdragen aan een optimalisatie van de interne processen, moet de levertijd verkorten en kosten besparen. 

Jollyroom, dat in april 2018 zijn eerste online winkel opende in Duitsland, breidt ook uit naar Oostenrijk. DHL zal de leveringen voor Jollyroom gaan verzorgen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven