Ga naar hoofdinhoud

Logistiek stuwt winst HelloFresh


HelloFresh ziet het aantal klanten dalen maar de winst toenemen. Logistiek is de motor achter die winstcijfers.

HelloFresh heeft te kampen met dalende aantal klanten, maar stijgende winst. Dat blijkt uit de gepubliceerde tweede kwartaalcijfers van de maaltijdbezorger dat in Bleiswijk een modern distributiecentrum heeft.

Het is dan ook juist die logistiek die zorgt voor de zwarte cijfers. ‘Efficiëntie bij zowel inkoop als distributie’ zijn volgens HelloFresh de reden dat het bedrijf onder de streep positief scoort.

Het aantal actieve klanten van HelloFresh daalde wereldwijd met bijna 9 procent tot 7,3 miljoen als gevolg van de hoge inflatie. Klanten plaatsten in totaal 30 miljoen bestellingen bij de van oorsprong Duitse onderneming. Dat 7 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven