Ga naar hoofdinhoud

Leen Bakker eigen last (s)mile succes geeft warehouse uitdagingen


Leen Bakker bezorgt sinds 2021 zelf thuis. Het meubelconcern heeft hiervoor een eigen bezorgteam. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is sindsdien fors gegroeid en wordt met de komst van de Kwantum  nog veel groter. Dat vraagt ook om aanpassingen van het warehouse.

Leen Bakker startte in 2019 een pilot met het thuisbezorgen van volumeorders, zoals banken, boxsprings, laminaat en tuinmeubelen. De test was zo succesvol dat de retailer besloot om een groot deel van alle leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Sinds 2020 kunnen klanten bestellingen thuis afgeleverd krijgen door de eigen bezorgdienst die opereert vanuit Raamdonksveer, het retail warehouse van Leen Bakker. En van die dienst wordt gretig gebruik gemaakt nu de klant meer en meer ontzorgd wil worden, concludeert Bob de Nijs, operationeel directeur van Leen Bakker.  “Goede voorbeelden hiervan zijn Coolblue met de wasmachines, Picnic met het thuisbezorgen van boodschappen en Thuisbezorgd.nl met eten.” Kwaliteit is een andere reden dat Leen Bakker de Last Smile voor meubels in eigen hand neemt. Het meubelconcern denkt het zelf beter te kunnen dan externe partijen.

Premium artikel

Je wilt een   Premium   artikel lezen.

  • Log in als abonnee
  • Abonneer om direct onbeperkt   Premium   artikelen te lezen

Onbeperkt   Premium   artikelen lezen voor €3,62 per maand

– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op warehousetotaal.nl

– Alle edities van Warehouse Totaal digitaal lezen voor € 12,12 per maand

Direct abonneren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven