Ga naar hoofdinhoud

Leen Bakker eigen last (s)mile succes geeft warehouse uitdagingen


Leen Bakker bezorgt sinds 2021 zelf thuis. Het meubelconcern heeft hiervoor een eigen bezorgteam. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is sindsdien fors gegroeid en wordt met de komst van de Kwantum  nog veel groter. Dat vraagt ook om aanpassingen van het warehouse.

Leen Bakker startte in 2019 een pilot met het thuisbezorgen van volumeorders, zoals banken, boxsprings, laminaat en tuinmeubelen. De test was zo succesvol dat de retailer besloot om een groot deel van alle leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Sinds 2020 kunnen klanten bestellingen thuis afgeleverd krijgen door de eigen bezorgdienst die opereert vanuit Raamdonksveer, het retail warehouse van Leen Bakker. En van die dienst wordt gretig gebruik gemaakt nu de klant meer en meer ontzorgd wil worden, concludeert Bob de Nijs, operationeel directeur van Leen Bakker.  “Goede voorbeelden hiervan zijn Coolblue met de wasmachines, Picnic met het thuisbezorgen van boodschappen en Thuisbezorgd.nl met eten.” Kwaliteit is een andere reden dat Leen Bakker de Last Smile voor meubels in eigen hand neemt. Het meubelconcern denkt het zelf beter te kunnen dan externe partijen.

Voor abonnees artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een   voor abonnees   artikel.
Voor abonnees artikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van Warehouse Totaal.

Digitaal abonnement

Voor 16,49 per maand (excl. btw) sluit je al een digitaal jaarabonnement af. Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.