Jungheinrich rijdt ook in Kazachstan • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Jungheinrich rijdt ook in Kazachstan


Om de grootste exploitant van logistieke parken in Kazachstan te worden, rekent logistiek dienstverlener CALM bij de uitvoering van zijn taken in het logistieke park CALM op marktleider Jungheinrich. Meer dan vijftig intern transportmiddelen waaronder elektrische vorkheftrucks, stapelaars en pallettrucks zorgen er voor een soepel verloop van de opslagprocessen. Ook de ETV 320 reachtrucks leveren een nuttige bijdrage.

In reactie op de explosieve binnenlandse economische groei heeft de regering van Kazachstan diverse projecten opgezet. Hiertoe behoort onder meer een project waarvoor de Kazachse firma Central Asian Logistics Management (CALM) verantwoordelijk is. Deze onderneming, waar circa 200 mensen werken, exploiteert het logistieke park CALM dat vlakbij de internationale luchthaven Almaty ligt.

Opslagmogelijkheden
Met een oppervlak van 48.500 m² biedt het distributiecentrum plaats aan 70.000 pallets. Op dit moment worden er maandelijks 25.000 pallets overgeslagen. Het logistieke park beschikt niet alleen over een goede aansluiting op het openbare wegennet, maar ook over een eigen opslagterrein voor containers en een spoorwegverbinding. De terminals die tot nu toe zijn gebouwd, bieden een breed scala aan opslagmogelijkheden onder één dak: opslag in schappen, vloeropslag, opslag van kleine onderdelen, gekoelde opslag en douaneopslag.

Laden en lossen
De goederen uit China, Rusland en Europa (voornamelijk consumptiegoederen) worden vanuit Almaty gedistribueerd naar grote warenhuizen en winkelketens in heel Kazachstan. Vrachtwagens worden via platforms gelost met behulp van handpallettrucks van het type AM 2200 van Jungheinrich. Vervolgens wordt de vracht klaargezet bij de goedereningang. Hetzelfde gebeurt met goederen die per spoor binnenkomen. Treinen worden gelost aan de andere kant van het opslagterrein. Nadat de vracht is klaargezet, wordt deze gecontroleerd en met Jungheinrich-reachtrucks van het type ETV 320 naar de gereserveerde opslagplaatsen gebracht. Het laden van goederen verloopt volgens hetzelfde principe, maar daarbij wordt het proces omgedraaid.

Ergonomie
De ETV 320 heeft een groot prestatievermogen. Door het consequente gebruik van draaistroomtechniek bij alle aandrijfmechanismen (rijden, heffen en sturen) levert deze reachtruck volgens Jungheinrich goede overslagprestaties, zonder veel onderhoud te vergen. Ook de terugwinning van energie bij het afremmen of het laten zakken van de last draagt bij aan een hoog rendement. De ETV 320 kan lasten tillen van maximaal 2000 kilo tot twaalf meter hoog. Ook aan de ergonomie is gedacht. De cabine is gemakkelijk te bereiken via een verlaagde instap. De cabine zelf is uitgerust met een stoel die verstelbaar is in drie standen, een verstelbare armleuning, de Multi-pilot besturingshendel en een stuur dat zowel verticaal als horizontaal traploos kan worden versteld.

In het logistieke park rijden niet alleen ETV 320 reachtrucks, maar ook elektrische EFG 213 vorkheftrucks, EJE 220 pallettrucks en EJC 216 stapelaars.

Jungheinrich EFG

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven