Directeur Michel Heerkens vertelt vol trots over de voortrekkersrol die Lavans heeft in de branche: “Als eerste in de branche hadden wij bijvoorbeeld een customer web based content, waarmee klanten online hun zaken met ons kunnen regelen. Daarnaast waren we koploper met barcodes in de kleding. In 1983 werd hierdoor de barcode-informatie gekoppeld aan chips in de interne logistiek. Zo draagt vanaf toen iedere medewerker zijn ‘individuele kleding’. Verder zijn we in 1990 gestart met een unieke eigen waterzuivering. Het meedenken met de klant werpt zijn vruchten af. De klanttevredenheid staat dit jaar op een 7,7! Daar zijn we trots op!”
IJkpunten
De afgelopen jaren zijn bij Lavans diverse ijkpunten op te tekenen. In totaal werken 24 verschillende nationaliteiten bij dit Helmondse bedrijf. Via interne taalcursussen en werkgroepen communiceren de medewerkers met elkaar en werken ze samen mee aan het beleid. Hierdoor werkt zij erg klantgericht en denkt de hele organisatie mee aan nieuwe innovatieve oplossingen. Voor dit bijzondere beleid heeft Lavans in 2007 de BOV-trofee gewonnen. Ook won zij dat jaar de Kroon op het Werkprijs voor haar uitzonderlijke gezondheidsmanagementbeleid. Verder is de investering in de medewerkers terug te zien in het lage ziekteverzuim van rond 3%.