Intergom wordt Axxicom • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Intergom wordt Axxicom


Intergom, de personele divisie van Facilicom Services Group uit Schiedam, gaat verder onder een nieuwe naam: Axxicom. De nieuwe naam weerspiegelt volgens de directie beter de kernactiviteiten en de strategie van het bedrijf.

Axxicon wil de komende jaren als regionaal uitzendspecialist en nichespeler bij procesovernames groeien. Axxicom werd in 1995 opgericht als ‘intern uitzendbureau’ voor de eigen activiteiten van moederbedrijf Facilicom Services Group. In 2006 realiseerde de onderneming met ruim vierhonderd medewerkers, binnen het concern, een autonome omzet van circa 16 miljoen euro. Axxicom wil binnen drie tot vijf jaar haar omzet verdubbelen.

Detachering en outsourcing
Aanvankelijk richtte Axxicom zich op interne uitzenddiensten binnen het moederconcern voor divisies zoals Trigion Beveiliging, Gom Schoonhouden en Prorest Catering. Later kwamen daar detachering en uiteindelijk outsourcing bij. De laatste vier jaar groeide Axxicom vooral door zich te richten op dit laatste, het overnemen van deelprocessen van opdrachtgevers en deze voor eigen rekening en risico uit te voeren. Een duidelijk zichtbaar voorbeeld hiervan is te vinden op Luchthaven Schiphol (Axxicom Airport Caddy).

Deelprocessen
Inmiddels zijn de bedrijven Facility P&O Services, Werving & Selectie, Axxicom Airport Caddy en Axxicom Publieksservices als zelfstandige bedrijfsonderdelen actief en succesvol in hun specifieke domein. Facility richt zich op de invulling van vacatures op hoger- en topkader niveau binnen de facilitaire branche. Axxicom Airport Caddy begeleidt onder meer passagiers met een verminderde mobiliteit en alleenreizende kinderen op Luchthaven Schiphol. Axxicom Publieksservices biedt turn-key oplossingen bij de inzet van personeel binnen theaters en musea in Nederland (onder meer de Doelen Rotterdam).

Omzet verdubbelen
Onder de naam Axxicom wil het bedrijf vooral verder groeien met het overnemen van deelprocessen van opdrachtgevers. Directeur Simone Schraepler licht toe: “We willen onze omzet verdubbelen naar een niveau van 25 miljoen euro in 2010. Dat kan heel goed als we weten te profiteren van de toonaangevende rol die onze holding als ‘maincontracting’ partij heeft. Combineer dat met de kennis en de rol van onze zusterbedrijven in specifieke disciplines en er ontstaat een uniek aanbod. Er is nog erg veel te doen in de optimalisering van diverse soorten dienstverlening.”

Facilitaire diensten
Het optimaliseren en efficiënt uit handen nemen van facilitaire diensten is de specialiteit van moederbedrijf Facilicom Services Group dat bijna 28.000 medewerkers heeft en onder meer actief is in de sectoren catering, beveiliging, schoonmaken, bouw, installatietechniek en facilitaire consultancy. Axxicom zal zich de komende jaren richten op alle soorten van dienstverlening buiten deze specialismen.

Groeikansen
President directeur H. Gennissen van Facilicom Services Group ziet voor Axxicom grote mogelijkheden en groeikansen: “Juist door de proceskennis die we als groep hebben, is Axxicom als gespecialiseerde personeelorganisatie optimaal gepositioneerd om ‘niche’ dienstverlening over te nemen van bedrijven en dit efficiënter en dus goedkoper op tegen een betere kwaliteit dan dat bedrijven dat zelf zouden kunnen. Onze airport services zijn daar een voorbeeld van maar bijvoorbeeld ook repro- en ‘fulfilment’-activiteiten of gespecialiseerde operationele taken in de zorgsector en het onderwijs passen daarin.

Thuiszorg
Naast airport services, die overigens ook in internationale belangstelling staan bij buitenlandse vliegvelden, is het bedrijf ook al volop actief in de thuiszorg, bijvoorbeeld het schoonmaken en voorbereiden van maaltijden als onderdeel van thuiszorg. Daar is volgens Schraepler veel efficiency en kwaliteitswinst te halen voor thuiszorgorganisaties. “Als het ons lukt om beveiliging en schoonmaak op basis van outputgerichte contracten succesvol te doen, waarom zouden we dan de huishoudelijke zorg niet op die manier kunnen inrichten? Hulpbehoevenden krijgen dan niet twee uur schoonmaak per week toegewezen maar iedere week de zekerheid van een schoon huis. Dat is een wezenlijk andere benadering. Wij bepalen dan zelf hoe lang we daar voor nodig hebben en wat we waar daar voor doen. We weten hoe we goede mensen kunnen vinden, hoe we processen moeten organiseren en hoe we dat kostenefficiënt kunnen aanbieden. Dat biedt zeer veel perspectief op allerlei terreinen van dienstverlening”.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven