Uitklapmenu
V-ZUG was toe aan uniform gebruikersbeheer, maar ook aan een oplossing die zelf aanpassingen kan maken. Uiteindelijk heeft het Zwitserse bedrijf de bestaande oplossing op basis van een uitklapmenu geïntegreerd met de retail-portals van speciaalzaken. Op deze manier kan de klant eenvoudig meer informatie raadplegen door op het benodigde onderdeel te klikken in het uitrolmenu. Vervolgens kan een product direct in de digitale winkelwagen geplaatst worden.
Zelf aanpassen
Markus Dittli, groepshoofd van Applications Products bij V-ZUG AG, licht toe: “Ons vorige systeem was erg moeilijk te onderhouden, en niet erg gebruiksvriendelijk. Met de Commerce Suite van hybris waren we al overtuigd van de werking door de reeds bestaande mogelijkheden voor onze winkel in vervangende onderdelen. Daarnaast zijn we erg blij dat we zelf zaken kunnen aanpassen en uitbreiden.”
Minder werkdruk
Ruim vijftig speciaalzaken hebben inmiddels toegang tot de webcatalogus. Deze heeft nu al bijgedragen aan de vermindering van de werkdruk bij de klantenservice van V-ZUG, doordat het aantal aanvragen van onderdelen sterk is verminderd. Daarnaast is het bestelproces nu gelijkmatiger verdeeld en vergt het minder werkzaamheden van de klantenservice dan bij de vorige oplossing.
Servicegerichte toekomst
Henk-Jan van der Weide, regional manager hybris Benelux zegt: “Duidelijke en uniforme werkprocessen spelen een zeer belangrijke rol voor bedrijven die zich richten op de toekomst. V-ZUG AG heeft met de e-commerce oplossing van hybris een aantal belangrijke tools in handen, die mogelijkheden bieden voor een servicegerichte toekomst en tevens de taken voor de medewerkers verlichten.”