Red je Pakketje groeide de jaren als kool. Met name in 2021 werd volop uitgebreid in warehouse capaciteit. Opende RJP in de zomer van 2021 nog een nieuw dc in Rijen, enkele maanden later volgde een verdrievoudiging van het dc in Zwolle.
Miljoenenschuld
De overname door Instabox gaf een nieuwe dynamiek en kapitaalinjectie aan het bedrijf, maar inmiddels weten we beter. Red je pakketje ging ten onder. Het bedrijf, inmiddels omgedoopt tot Instabox Benelux, bezweek in november onder een verlies van €24 miljoen dit jaar op een omzet van 28 miljoen, blijkt uit een reconstructie van het FD. De curator verkocht een deel van de boedel aan DHL, inclusief 1000 pakketkluizen.
Instabox trekt stekker eruit
Aanvankelijk kreeg RJP de ruimte van de Zweden voor verdere schaalvergroting op de Nederlandse markt. Toen de verliezen verder opliepen, stak eigenaar Instabox geen geld meer in het bedrijf en haalden grote klanten als H&M en de Bijenkorf hun orders terug. Het faillissement betekende dat bijna duizend medewerkers, van wie velen een flexcontract hadden, hun baan verloren.