Google-achtige zoekfuncties, geïntegreerde ‘communities’, geavanceerde navigatie en mogelijkheden voor personalisatie vormen slechts enkele functies die een bijdrage leveren aan de huidige vraag van de internetgeneratie. Meer en meer wordt duidelijk dat deze functies uiteindelijk bepalend zijn voor de productiviteit van zowel medewerkers als organisaties.
Top drie tijdverspilling
Uit het onderzoek bleek dat de respondenten werken met het internet eenvoudiger vinden dan werken met email- en business applicaties. De top drie van tijdverspillers was volgens de geïnterviewden het leren van de verschillende modules en applicaties (20 procent), het filteren van relevante informatie uit een applicatie (19 procent) en het navigeren tussen verschillende bedrijfsprocessen die niet logisch gegroepeerd zijn (14 procent). Men vindt het daarnaast tijdverspilling om informatie van de ene naar de andere applicatie over te zetten en om te werken met verschillende programma’s tegelijk. Het merendeel van de geïnterviewden kan tot slot direct een aantal gebieden opnoemen waar de bedrijfsapplicatie te lang bezig is met specifieke taken.