De prijs werd uitgereikt tijdens het seminar ‘Het nieuwe handelsmerk van Nederland’ in het ING House in Amsterdam.
Kandidaten voor de award waren aangedragen door klanten. Er waren zeventig industriële toeleveranciers genomineerd. Een klantenjury beoordeelde uiteindelijk elf finalisten aan de hand van de Demand Chain Navigator, mede ontwikkeld door Berenschot, om de meerwaarde van de genomineerden objectief in kaart te brengen.
Gedreven
“Ehrbecker Schiefelbusch snapt heel goed dat logistieke dienstverlening core business is en daar zijn ze verrekte goed in”, aldus juryvoorzitter William Smit. Ook het brede technische productenpakket, het vinden van speciale artikelen op klantaanvraag, de transparante tariefstructuur, het ontzorgen van klantprocessen en de veelzijdige e-business mogelijkheden vam Ehrbecker Schiefelbusch werden door de jury geloofd. Ook de gedreven klantgerichtheid van het bedrijf zagen verschillende juryleden op verschillende vestigingen terug.
Ehrbecker Schiefelbusch is de grootste zelfstandige elektrotechnische groothandel van Nederland. Andere finalisten in de categorie Value Added Reseller waren onder andere Eriks, Fabory, Vector en MCB.