Direct uit het assortiment leveren, betekent dat er optimaal gebruik gemaakt moet worden van de beschikbare ruimte. Het conventionele smallegangenmagazijn werd daarom uitgebreid met een tussenpad met onderdoorgangen. Zo werden enkele honderden extra palletplaatsen gecreëerd die hard nodig zijn om de groei aan te kunnen. De extra palletplaatsen zijn bovendien voordeliger vergeleken met het inhuren van externe ruimte. De totale opslagcapaciteit beslaat nu ruim 8.000 palletplaatsen.
Naast de efficiëntere inrichting leverde Toyota een nieuwe, passende vloot magazijntrucks. De nieuw geleverde BT Vector VCE150A combitruck en de twee BT OP1000SE man-up orderpickers halen het uiterste uit de nieuwe situatie. De BT Vector met draaikop pakt moeiteloos hele pallets uit de stellingen terwijl de magazijnmedewerkers met de nieuwe man-up orderpickers snel en efficiënt producten uit de 7,5 meter hoge stellingen picken. De pallets die uit de stellingen komen, worden met de vier nieuwe BT LPE200 Orion’s naar het expeditiemagazijn gereden alwaar ze klaargemaakt worden voor transport. Per dag is er een maximale palletuitslag van 200 pallets.
Verder werden twee BT Levio meelopende pallettrucks, twee BT Lifter handpallettrucks en een occasion BT Reflex reachtruck geleverd. Die laatste wordt ingezet in het bulkmagazijn, waar slechts enkele keren per week activiteit is.
“Als je hard groeit, kun je het niet permitteren om stil te staan”, licht oprichter en eigenaar Wim Dijk de veranderingen toe. Hij erkent het belang van een betrouwbare, zekere inzet en een goede service. “Samen met Toyota zijn we tot een oplossing gekomen die op alle fronten goed voor ons uitpakt. Ook prijs/kwaliteitverhouding heeft hierin een belangrijke rol gespeeld”, aldus Dijk.