Walgreens verwacht voor het eind van 2008 zijn winkelketen uit te breiden tot 6500 vestigingen. Hiervan zijn meer dan 1600 winkels 24 uur per dag open. De overeenkomst tussen Walgreens en DHL is een strategisch partnerschap zonder precedent, dat in de sector van expresleveringen qua gemak en toegankelijkheid voor KMO’s en consumenten, het hoogste serviceniveau aanbiedt.
Groot verzendingsnetwerk
De twee partijen willen met de nieuwe overeenkomst de afzenders een directe dienst aanbieden om via DHL hun pakjes voor ochtendlevering, wegtransport of internationale levering, af te geven en te verzenden. De DHL-verzendingspunten zijn gevestigd in Walgreens-winkels en -fotokiosks alswel OfficeMax-vestigingen en duizenden zelfstandige verzendingscentra die deel uitmaken van het DHL Authorized Shipping Center network. Het personeel aldaar verzorgt het contact met de klanten en weegt, labelt en verzendt hun pakjes voor nationale en internationale levering. De verzendingspunten bieden toegang tot een verzendingsnetwerk dat meer dan 225 landen en gebiedsdelen dekt.
Detailhandelstrategie
“DHL’s succesvol partnerschap met een detailhandelaar om in de winkel verzendingsdiensten aan te bieden, bewijst dat de Amerikaanse bedrijven en consumenten het gemak wensen om hun verzendingen af te handelen waar zij hun boodschappen doen, en Walgreens is hiervoor de geschikte partner,” zegt Hans Hickler, CEO van DHL Express (USA). “De aanwezigheid van DHL in de detailhandel uitbreiden, is een belangrijke volgende stap in onze detailhandelsstrategie en in onze kleine tot middelgrote groeiplannen. Het idee om via de buurtwinkel een pakje te verzenden, is zonder precedent en laat zowel DHL als Walgreens toe om hun klanten op ongeëvenaarde wijze een nog betere dienstverlening aan te bieden.”
“In de proefmarkten is de respons van de klanten op DHL’s verzendingsdienst in de winkels heel positief,” zegt George Riedl, Walgreens’ Executive Vice President of Marketing. “Voor ons tijdskritiek klantenbestand komt de dienst aan een belangrijke behoefte tegemoet. Dit nieuwe aanbod is een krachtige aanwinst in onze algemene klantgerichte vereenvoudigingsstrategie.”