Opkomst van robotica
In magazijnen worden al enkele jaren verschillende vormen van robotica gebruikt, en de acceptatiegraad neemt toe. AMR’s hebben een spectaculaire groei doorgemaakt, van $ 0,99 miljard in 2017 tot een voorspelling van $ 6,97 miljard in 2022, een CAGR van 47,6%. AMR’s helpen door onnodig lopen te verminderen, de uitvoeringssnelheid te verhogen en medewerkers in staat te stellen meer gedaan te krijgen in minder tijd. In traditionele magazijnen raken werknemers gemakkelijk uitgeput door meer dan vijftien kilometer per dag te lopen. Een systeemgestuurde orderpicking elimineert lange loopafstanden en tijd die besteed wordt aan het zoeken naar items.
Focus op risicobeheer
Door de COVID-19-pandemie beseften magazijniers plotseling hoe kwetsbaar ze waren voor onvoorziene verstoringen. Enorme problemen op het gebied van personeelsbezetting, veiligheid van werknemers en vertragingen in de toeleveringsketen waren aan de orde van de dag. Hierdoor is risicomanagement steeds belangrijker geworden, net als wanneer je een nieuwe telefoon voor het eerst gebruikt. Risicobeheer probeert preventieve maatregelen te nemen om verstoring van de bedrijfsvoering, zoals vertragingen, productschade en bedreigingen voor de veiligheid van werknemers, tot een minimum te beperken. Dan is er nog de kwestie van economische schokken – en natuurlijk ziekten. Ondanks een tekort aan arbeidskrachten en een onvoorspelbare vraag, moeten operaties bestellingen snel en correct uitvoeren om aan de leveringsverwachtingen te voldoen.
Groei in e-commerce
In 2021 groeide de e-commerceverkoop met 14,2% ten opzichte van 2020, waarbij meer totale detailhandelsverkopen naar e-commerce verschoven. Vandaag de dag wordt een zakelijke auto leasen zelfs vaak online gedaan. Met hogere ordervolumes, versnelde verzending en minder handen op de vloer, hebben warehouses hulp nodig om bestellingen de deur uit te krijgen. Een SLA-functie stelt je in staat om flexibiliteit in je bedrijfsvoering te introduceren en complicaties voor floormanagers te verminderen zonder het risico te lopen belangrijke verzenddata in gevaar te brengen.
Consumenten willen omnichannel orderafhandeling
De opkomst van e-commerce en een wereldwijde pandemie hebben de afgelopen jaren geleid tot allerlei nieuwe winkelgewoonten. We zagen dat sommige klanten overgingen op online kopen en afhalen in de winkel, met afhalen op straat als extra bonus. Sommige klanten in de winkel gingen online om aanbiedingen te zoeken en producten thuis te laten bezorgen of om een andere kleur of maat te bestellen in een andere winkel. Anderen verwachtten de mogelijkheid om online te kopen en in de winkel terug te brengen. Nu we zien dat e-commerce begint te vertragen, groeit het winkelen in de winkel opnieuw met een stijging van 8,2% in 2021 ten opzichte van het voorgaande jaar. Nu consumenten meer manieren willen om te winkelen, transformeren retailers hun magazijnen en breiden ze uit naar dark stores of pop-up warehouses om omnichannel orderafhandeling mogelijk te maken.