Bij zijn vorige werkgever had Gert Bos een soortgelijke klus geklaard; hij wist dus wie je in dit soort gevallen moest bellen voor hulp. Nog voor zijn eerste werkdag had hij contact opgenomen met Slimstock om de situatie te bespreken. Zijn voorgangers bij DA hadden al diverse consultancy firma’s over de vloer gehad. De achtergelaten rapporten die hij aantrof waren hier de stille getuigen van. Deze toonden aan dat het beter kon, maar niemand had het tij echt kunnen keren.
Tijd om de handen uit de mouwen te steken. “We wilden er zeker van zijn dat de gestelde doelen realistisch waren en dat het resultaat binnen de gestelde tijd kon worden gerealiseerd. Daarom hebben we eerst een haalbaarheidsstudie uitgevoerd. In een lang weekend hebben we samen met een team van Slimstock de voorraadsituatie doorgerekend en zijn we tot de conclusie gekomen dat het haalbaar was. Binnen twee maanden moest Slim4 live zijn, drie maanden later moest de service boven de 95% zitten, bij een gelijkblijvende voorraad. Weer drie maanden later moest de voorraad daling gerealiseerd zijn. Daarna is het hard gegaan. Na de gestelde periode mochten de resultaten er zijn. De service zit tegenwoordig structureel boven de 95%”, aldus Gert Bos.