Ga naar hoofdinhoud

Cognizant ontwikkelt BI-systeem voor Deutsche Telekom


T-Systems van Deutsche Telekom en IT-dienstverlener Cognizant gaan samenwerken. De twee gaan aan de slag met de ontwikkeling van een CRM- en zakelijk Business Intelligence (BI)-systeem voor Deutsche Telekom.

Het gaat om het ontwerpen en implementeren van een geïntegreerde klantendatabase en een nieuwe portal voor salespartners. Met de klantendatabase is klantinformatie sneller beschikbaar. Callcentermedewerkers van de Telekom Shop kunnen zo op maat gemaakte klantenservice verlenen in heel Duitsland.

Gebruikerservaring
De portal voor salespartners vervangt de huidige systemen bij T-Home en T-Mobile. Met de portal wordt het bestelproces voor retailers, callcenters en andere verkoopunits geüpdatet. Verder biedt het de klanten van retailers beter afgestemde producten en diensten. Dit leidt tot een verhoogde gebruikerservaring.

Marktleider
Dr. Steffen Roehn, CIO bij T-Mobile International en Director of Information Technology bij T-Mobile Duitsland, vertelt: “Deutsche Telekom wil marktleider op het gebied van telecomdiensten worden. Om dit te bewerkstelligen moeten we constant onze IT-infrastructuur updaten. Dit doen we nu met de marktexpertise van T-Systems en met de wereldwijde delivery-beheermogelijkheden van Cognizant.” 
 
Strategisch
Dr. Ferri Abolhassan, Head of Systems Integration bij T-Systems, zegt: “De CRM-systemen die de komende drie jaar worden gebouwd zijn strategisch gezien erg belangrijk voor de hele Deutsche Telekom Groep. Deze nieuwe generatie CRM- en BI-systemen biedt aanzienlijke verbeteringen in het serviceniveau voor de eindgebruikers.”

Deutsche Telekom voert de systemen in fases in, om te beginnen in Duitsland, daarna wereldwijd.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.