Mede door corona en een herstructurering van de warehousing-divisie kleurde Broekman Logistics in 2020 en 2021 rood. Na hoogoplopende bestuurlijke conflicten tussen de Duitse grootaandeelhouder en de voormalige CEO Raymond Diemen keerde de rust met zijn opvolger Rik Pek terug en kroop de logistiek dienstverlener uit het dal.
Warehousing versterkt
De warehousing en distributie-activiteiten in Europa en India zijn verder versterkt. Daarbij gaat het met name om (inter)nationale expeditiewerkzaamheden en Value Added Logistics,zoals assemblage en distributie van spare-parts, De focus ligt vooral op de markten van verpakte (fijn)chemicaliën, constructie- en landbouwmachines en zwaar industrieel equipment. Een ander positieve ontwikkeling is de stijgende bezettinsgraad van de magazijnen op de Rotterdamse Maasvlakte. Dat komt omdat veel grote nieuwe klanten zijn binnengehaald in het chemische marksegment. In Weert is Broekman Logistics gestart met de eindassemblage en productiewerkzaamheden voor de machinemarkt op een nieuwe locatie van 60.000 m2.
Groeiende expeditie
De groeiende expeditieactiviteiten in India en Polen droegen ook in positieve zin bij aan het resultaat. Verder realiseerden de multipurpose terminals van Broekman Logistics in Rotterdam groei in omzet en resultaat.
Ommekeer loont
Volgens CEO Rik Pek heeft de in 2021 omgezette ommekeer in strategie geloond. “Ik ben er trots op dat dit duidelijk zichtbaar is in de resultaten van 2022. “De aanzienlijke verbetering van onze balansverhoudingen maakt ons sterk. Dat brengt ons in een uitstekende positie in de chemische, machine- en industriële marken om de bestaande uitdagingen in de macro-economie aan te gaan”, vult CFO van Broekman Logistics Nicolas Parey aan.