Blokker heeft de weg weer omhoog gevonden, mede dankzij een logistieke ommezwaai. In 2019 transformeerde Blokker zijn distributiecentrum in Geldermalsen tot een moderne omnichannel operatie in samenwerking met Still, Centric en Inther.
Extra capaciteit gevraagd
Nu paar jaar verder is het tijd voor een volgende stap om de capaciteit op peil te houden met de gevraagde output. De capaciteit bereikt zijn grenzen door de oprukkende e-commerce, maar ook door het toevoegen van meer formules.

Shuttlesysteem
Blokker en moederbedrijf Mirage kiezen voor een shuttlesysteem (merk en leverancier nog onbekend). Shuttles brengen straks de bakken met pickvoorraad naar een medewerker. Die krijgt opdracht om een bepaald aantal artikelen uit deze voorraadbakken te pakken en in de klantenbakken te stoppen. “Die klantenbakken kunnen zowel orders van consumenten als van winkels bevatten. Dat loopt straks door elkaar heen”, aldus Jeroen Bouman, projectmanager bij Blokker.
Meer slimme automatisering gepland
Bij een shuttlesysteem alleen blijft het niet. Blokker heeft meer plannen om zijn (interne) logistiek te verbeteren.
Het hele artikel over Blokker en met Jeroen Bouman is te lezen in de komende editie van Warehouse Totaal en online via de website.
Nog geen abonnee? Bekijk de (digitale) opties