De truck waarop de Buram zijn tocht maakte, is bij uitstek geschikt voor een dergelijk, bijzonder transport. De gehele aandrijflijn van de Actros SLT-trekker is toegespitst op zwaar transport. De Mercedes-Benz BlueTec5 V8-motor OM 502 LA met turbo en interkoeler ontwikkelt uit een cilinderinhoud van 16 liter een vermogen van 447 kW (609 pk) bij een maximaal koppel van 2.400 Nm bij 1080 omw./min. De Actros SLT is af fabriek voorzien van de grootst leverbare radiateur en maakt gebruik van een achter de versnellingsbak gemonteerde WSK 400 koppelomvormer met lock-up en retarder.
De verdeelbak van het type Mercedes-Benz VG 2400-3W met extra lage overbrengingsverhouding voor terreinrijden vermijdt extra schakelmomenten die veel tractie kosten. Door het zeer hoge zwaartepunt van de Buran-romp met een leeg gewicht van meer dan 70 ton, een lengte van 36 meter en een hoogte van 9 meter bestaat extreem groot gevaar voor omkantelen wanneer de truck de bocht neemt. Daarom wordt het overhellen van de combinatie in de breedte permanent met een elektronische waterpas bewaakt.
Bij aankomst in de haven van Speyer manoeuvreerde de chauffeur de combinatie met zijn 16 stuurbare assen onder de aanhangwagen en een totale lengte van 48 meter met uiterste precisie aan land. Het totale convooi bestond naast de Actros SLT 4160 8×6/4 met de romp van de Buran, ook uit een Actros SLT 4160 8×4/4 en een Actros 3353 S, beide met de vleugels van de shuttle en een lichte Actros 2658 LS met de control unit voor de reis naar het drie kilometer verderop gelegen Technik-Museum Speyer. Daarnaast reden nog een Scholpp kraanwagen en opleggercombinaties en de servicewagen van de werkplaats van het Technik-Museum in de colonne mee. Meer dan 15.000 mensen waren er getuige van hoe het convooi met de Buran stapvoets naar zijn eindbestemming reed.