Slimmer en duurzamer verpakken is het credo vandaag de dag. Niet alleen omdat de consument dat wil, ook om het milieu. Reden voor Bax Music, dat in negentien jaar tijd van een zolderkamer is gegroeid naar een miljoenenbedrijf en actief is in diverse Europese landen, te investeren in een ‘monster’ van een inpakmachine.
E-commerce groei en uitdagingen
Naast vier winkels in Nederland en één in België. hebben de broers Jochanan en Nathanael Bax een internationale webwinkel. En met de e-commercegroei nemen ook de uitdagingen op verpakkingsgebied toe.
Bax gat die uitdagingen te lijf met de bouw van de ‘grootste e-commerce inpakmachine’, laat Jochanan weten op zijn Linkedin pagina. Samen met Avercon heeft Bax dit ‘monster’ bedacht en wordt nu werkelijkheid.’
Lees ook
Verpakking e-commerce: zo maak je ze kleiner, duurzamer en dus goedkoper
Duurzaamheid Bax Music
De inpakmachine moet Bax helpen zijn doelstelling van CO2 neutraal ondernemen in 2030 waar te maken. Jochanan Bax: “We moesten we aan de slag met onze grote orders. Momenteel verpakken we alles tot 40 x 40 x 60 cm al gemechaniseerd en op maat, maar alle orders boven dit formaat nog niet. In de praktijk versturen we dus nog extreem veel lucht en helaas dus ook veel plastic opvulmateriaal.”
Besparen
Zodra project ‘packmaster’ klaar is kan Bax Music alle orders tot 1.35 meter geheel gemechaniseerd en op maat inpakken. “Iedere doos wordt exact op maat gemaakt waardoor we extreem veel plastic besparen, maar ook veel minder vrachtwagens en bestelbussen met lucht de weg opsturen. De inpakmachine kan tien dozen per minuut in variërende afmetingen afhandelen. Livegang is gepland voor het eerste kwartaal 2023.
https://www.linkedin.com/posts/baxshop_ecommerce-challenge-logistics-activity-6954021389636919296-pa3v?utm_source=linkedin_share&utm_medium=member_desktop_web