Albert Heijn, dat in 2020 met ruim 1,2 miljard euro omzet zijn e-commerce business flink zag groeien, heeft er een nieuw Home Shop Center van ruim 21.000 m2 bij. Het pand in Utrecht biedt meer ruimte voor groei en voldoet aan de duurzaamheidseisen die Albert Heijn stelt aan HSC’s.
Verhuizing warehouse
Het warehouse in Utrecht komt in de plaats van het Home Shop Center in De Meern die te klein is geworden door de groeiende e-commerce.
50.000 orders
Het pand in Utrecht aan de Kanaaldijk is anderhalf keer groter dan de huidige locatie. Hierdoor kan het volledige assortiment onder één dak worden opgenomen en kan het HSC doorgroeien naar 50.000 orders per week. Het HSC blijft dezelfde hubs – Amersfoort, Ede, Nieuwegein en Geldermalsen – beleveren. Ook rijden vanuit Utrecht bezorgauto’s direct naar klanten in de omgeving.

BREEAM-NL Excellent
De locatie in Utrecht krijgt de BREEAM-NL Excellent certificering. In het ontwerp van het nieuwe Home Shop Center is rekening gehouden met duurzame energieoplossingen waaronder zonnepanelen, een energiezuinige koelcel, energiezuinige ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren.
Omzetgroei e-commerce
Albert Heijn ziet jaarlijks een forse groei in online boodschappen doen. In 2021 werd bij e-commerce 35% omzetgroei gerealiseerd. Met de opening van het achtste Home Shop Center in Roosendaal en de groei van AH Compact naar vijftig steden is het afgelopen jaar de bezorgcapaciteit versneld opgeschroefd.
