Nieuwe topman Maersk wil supply chains veerkrachtiger maken • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe topman Maersk wil supply chains veerkrachtiger maken


A. P. Moller-Maersk heeft een nieuwe topman en een nieuw management. De nieuwe ceo en zijn hebben als doel de supply chain van de klanten fors te verbeteren.

A. P. Moller-Maersk, dat zich heeft getransformeerd in een reusachtige logistieke amfibie, schudt de organisatie op. Vincent Clerc is benoemd tot ceo per 1 januari 2023. De organisatiestructuur van het bedrijf zal nu gestructureerd zijn rond 15 functies en verantwoordelijkheidsgebieden. Het nieuwe managementteam zal verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van Maersk’s integratiestrategie. Die behoeft focus aangezien Maersk grote overnames heeft gedaan de laatste maanden.

Naast Clerc bestaat het nieuwe managementteam uit: Caroline Pontoppidan, chief corporate affairs officer en general counsel; Ditlev Blicher, president regio Azië-Pacific; Henriette H. Thygesen, chief delivery officer; Johan Sigsgaard chief product officer – Ocean; Karsten Kildahl chief commercial officer & Latin America, Africa, and West-Central Asia; Katharina Poehlmann, hoofd strategie; Keith Svendsen, CEO van APM Terminals; Narin Phol, president North America region; Navneet Kapoor, chief technology and information officer; Patrick Jany, chief financial officer; Rabab Boulos, chief infrastructure officer; Rotem Hershko, chief product officer – logistics and services; Silvia Ding, hoofd transformatie en Susana Elvira Meire, chief people officer.

Zie ook
Containerreus Maersk koopt warehouse gigant via miljardendeal

Clerc: “Het bedrijf heeft de afgelopen jaren goed gepresteerd en we hebben een zeer toegewijd en capabel wereldwijd team dat klaar is voor de volgende fase van onze transformatie. Wij worden geconfronteerd met uitdagende mondiale economische vooruitzichten, een verzwakkende markt en tegelijkertijd willen onze klanten hun leveringsketens radicaal verbeteren om ze veerkrachtiger en flexibeler te maken. Dit schept zowel dringende behoeften als unieke kansen. Om door dit klimaat te navigeren en het te boven te komen, zullen wij ons nog meer richten op kostendiscipline en kwaliteit van de dienstverlening, terwijl wij de klantgerichtheid en de beslissingsbevoegdheid in de frontlinie zullen vergroten”, aldus Vincent Clerc.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven