MS Mode kiest RFID voor omnichannelstrategie • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

MS Mode kiest RFID voor omnichannelstrategie


MS Mode heeft zijn omnichannelstrategie in vier weken gerealiseerd. RFID speelt hierbij een sleutelrol.

MS Mode wilde een sterke omnichannel speler worden. Om daar in te slagen, heeft de kledingretailer gekozen voor RFID.

Omnichannel

MS Mode heeft zijn omnichannelstrategie in vier weken gerealiseerd. RFID speelt hierbij een sleutelrol.

Het bedrijf met 190 winkels in Nederland, Frankrijk, België, Spanje en Luxemburg wilde zijn voorraadnauwkeurigheid verbeteren en een sterke omnichannelspeler worden. MS Mode was al van plan om RFID in te voeren, zoals bij zusterbedrijf America Today. Maar de toename van omnichannelbestellingen als gevolg van de pandemie maakte dit project nog dringender.

RFID

Het bedrijf besefte, net als de Spaanse gigant Tendam, dat RFID-technologie de sleutel was om zijn digitale transformatie te verwezenlijken en belangrijke aspecten van omnichannelretail, zoals de voorraad aanvullen, mogelijk te maken. Samen met Checkpoint Systems heeft MS Mode in vier weken RFID in zijn (warehouse-)operatie geïntroduceerd.

RFID labels

MS Mode koos voor een combinatie van twee verschillende kledinglabels; zelfklevende stickers en hangtags. Het bedrijf ging voor een bestaand RFID-label van het merk Njord met Impinj M750-chip, één van de kleinste RFID-chips op de markt, met uitstekende detectieprestaties.

Checkpoint Systems levert alle labels via het platform CheckNet. Het gaat om een geautomatiseerd online bestelplatform dat de complexe productieorderstromen via RFID-tags beheert. Bovendien biedt de QR-code op de labels de klanten in de winkel de gelegenheid om onder andere meer productinformatie, stylingtips, details voor online bestellen op te vragen.

MS Mode verwacht dat het de investering in achttien maanden volledig zal terugverdienen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven