Motrac vernieuwt vloot elektronische palletrucks • Warehouse Totaal Ga naar hoofdinhoud

Motrac vernieuwt vloot elektronische palletrucks


Motrac heeft haar portfolio elektronische palletttrucks vernieuwd met een capaciteit van 1,4 tot 2 ton. Deze compacte meelooptrucks zijn voorzien van een compacte Lithium-ion batterij en dat maakt manoeuvreren in krappe ruimtes nog eenvoudiger.

De zogeheten T14-T20 serie meelooptrucks van de fabrikant van interne transportmiddelen vallen met name op door het compacte ontwerp, het hogere bedieningscomfort en verhoogde veiligheid. Het model van 1,4 ton is vooral bedoeld voor het goederentransport in de detailhandel, terwijl de modellen van 1,6 en 1,8 ton toegepast worden bij het laden en lossen in de laaddocks. Het zwaarste exemplaar van 2 ton is ontworpen voor veeleisender taken in het magazijn en industriële productie.

De middelzware modellen zijn bij uitstek geschikt voor laden en lossen in magazijnen

De meest in het oog springende verandering in het ontwerp is het aanzienlijk kortere chassis van de Linde T14 en T16 modellen. Dat hebben ze te danken hebben aan het gebruik van een nieuwe, compacte Lithium-ion batterij. Zo is de truck wendbaarder en tegelijk lichter, waardoor hij nog beter geschikt is voor het verplaatsen van goederen in smalle gangpaden of op krappe laadplatforms.

Veiligheid

Dankzij de lange, laag gemonteerde dissel bevindt de bestuurder zich bij alle laad- en transporthandelingen steeds op veilige afstand van de pallettruck. Wanneer de bestuurder de dissel loslaat, brengt de elektromagnetische rem de truck automatisch tot stilstand. Een optionele kruipsnelheidsfunctie geeft extra controle in lastige situaties en de standaard stuurbekrachtiging maakt het gemakkelijker te manoeuvreren.

Het lage chassis voorkomt dat de voeten van de bestuurder onder de truck komen. Daarnaast detecteert de in het chassis geïntegreerde ‘Smart Bumper’ – een rubberen bescherming met sensoren – zelfs licht voetcontact met de truck en schakelt deze dan direct uit. Zo wordt voorkomen dat de voeten van de gebruiker bekneld raken tussen de truck en een obstakel, een muur of een ander voertuig. Het lage chassis en het afgeronde batterijdeksel zorgen ervoor dat de vorken steeds goed te zien zijn.

De disselkop is ergonomisch ontworpen met een makkelijke handbediening

Bedieningscomfort

De disselkop is ergonomisch ontworpen zodat alle bedieningselementen makkelijk met zowel de ene als de andere hand kunnen worden bediend. Een display op het chassis geeft de gebruiker alle relevante informatie over draaiuren, batterij- en onderhoudstoestand, zonder hem af te leiden van zijn taak. De motor, pomp en speciale uitrustingen zoals triple lastwielen houden het geluid van de truck onder de kritische grens van 60 decibel. Dit maakt de trucks geschikt voor gebruik in stedelijke gebieden tijdens avond- en nachturen. Speciale schokdempers op de wielen compenseren schokken en trillingen. De last blijft steeds stabiel op de vorken en trillingen worden opgevangen voor de gebruiker.

Data

Onderhoudsmonteurs hebben toegang tot alle truckgegevens via een centrale interface. De gegevens worden voor elk truck afzonderlijk beheerd in een individuele ”digital twin”. Updates en nieuwe functies kunnen in zeer korte tijd ingevoerd worden via de optionele data-unit. Real-time bewaking van bepaalde truckparameters, zoals temperatuur en gebruikstijd, kan gebruikt worden om schade te voorkomen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven