Een naadloos transport van producten tussen twee magazijnen. Het kan via robots, maar ook per trein. De laatste optie koos NEXT Doncaster. De fashion- en meubelgroothandel vond de oplossing in een Rail Guided Vehicle oplossing. Het bedrijf verbindt hiermee twee distributiecentra met elkaar.
Stroomlijnen bevoorrading en routing
Met de integratie van Rail Guided Vehicles (RGV’s) in de magazijninfrastructuur, in samenwerking met Körber Supply Chain, wil het bedrijf zijn interne logistiek optimaliseren. Het systeem is ontworpen om bevoorradings- en routeringsprocessen te stroomlijnen. Tegelijkertijd moet de oplossing voldoen aan de capaciteit om omvangrijk huismeubilair te beheren en over aanzienlijke afstanden te vervoeren naar aangewezen opslag- en uitgaande locaties.

RGV’s
De oplossing heeft de energie-efficiëntie van het systeem en de operationele kosten verlaagd en onze algehele zakelijke veerkracht versterkt, stelt Ryan Loska . Het maakt efficiënt goederentransport binnen het magazijn mogelijk, terwijl het opslagsysteem ons helpt om bij te houden wat er altijd op voorraad is. Dit is allemaal essentieel voor ons bedrijf, legt Ryan Loska, engineering manager at NEXT Doncaster. Het transportsysteem integreert twee magazijnen die met elkaar verbonden zijn door een spoor van ongeveer 1,5 kilometer. Het systeem bevat 81 RGV’s voor naadloos transport van producten.