Een toename van 30 procent in ‘first-time fixes’, een verlaging van 40 procent in de kosten voor servicetaken en 30 procent toename van de inkomsten per transactie. Dat moet de digitale investering Combilift opleveren.
Complex beheer
Combilift heeft 60.000 unieke trucks in gebruik om aan de branchespecifieke behoeften van zijn klanten te voldoen. Door het diverse wagenpark is het onderhoud erg complex, waardoor er aanzienlijk wat expertise nodig is om nauwkeurig de juiste set onderdelen te adviseren om in één keer een succesvolle reparatie te garanderen.
Infor
Om dit proces te verbeteren besloot het bedrijf om Infor Coleman AI in te zetten in combinatie met Infor CloudSuite Industrial. De Coleman kunstmatige intelligentie-oplossing is geïntegreerd in het Infor-platform. Dit stelt de organisatie in staat de klant- en werknemerservaring te verbeteren door op basis van drie jaar historische gegevens de juiste set onderdelen voor serviceoffertes te genereren.
Sneller problemen oplossen
Met de kunstmatige intelligentie tool kan het bedrijf efficiënter en nauwkeuriger de juiste set onderdelen adviseren en het proces schaalbaarder maken. Door veel werk uit handen te nemen, verlaagt deze AI-oplossing de stress voor het personeel en zijn klanten verzekerd van een snelle en correcte oplossing voor hun probleem, aldus het Ierse bedrijf.
Personeelstekort
De investering is mede ingegeven door het personeelstekort. Kenny Gilmore, global parts manager bij Combilift: “Onze wereldwijde onderdelenafdeling vertrouwde op een op kennis gebaseerd, handmatig proces om de specifieke onderdelen te bepalen die nodig zijn voor het onderhoud van een vrachtwagen,” zegt Gilmore. “Dit is niet altijd even nauwkeurig en consistent, vooral als je met minder ervaren personeel werkt. Door de wereldwijde personeelstekorten is het erg lastig om mensen te werven die al opgeleid zijn. Met Infor Coleman AI kunnen we het systeem trainen en dit systeem kan vervolgens ons trainen.”