Marktnieuws

Systeem-integrator Witron start met de tak ‘Warehouse Operation Service’. Dat houdt in dat Witron zich ook als serviceprovider aanbiedt. In die hoedanigheid is het verantwoordelijk voor de gehele operatie van het distributiecentrum. Dat betekent – inclusief zijn eigen personeel – van goederenontvangst, de interne processen zoals orderpicken, routeplanning, expeditie, tot alle stafverantwoordelijkheden zoals human resources, veiligheid, facilitaire zaken zoals beveiliging en schoonmaak.

Witron hield zich tot nu toe voornamelijk bezig met het ontwerp, implementeren en op locatie verlenen van service en onderhoud aan geautomatiseerde DC’s. “Vooral in Noord Amerika, is het de laatste jaren duidelijk geworden dat de klant op zoek is naar meer dan alleen een systeemleverancier”, legt Christian Dietl, CEO Witron Services uit. “Dit is vooral van toepassing wanneer de klant zich op een nieuw terrein begeeft zoals bijvoorbeeld een transitie van een manuele operatie naar geautomatiseerde processen. Dankzij de jarenlange ervaring weten wij wat nodig is. Tot nu toe namen we de klant bij de hand, maar nu zijn we in staat zelf te definiëren en om zelf de benodigde maatregelen te realiseren.”

Hoofdaannemer

Witron denkt nog nog grotere competitieve voordelen voor haar klanten te realiseren wanneer zij als hoofdaannemer ook de gehele operatie voor zijn rekening neemt. “Door de intensieve relaties met onze klanten zijn we bekend met de business processen van de food retailers en kennen we de supply chain processen door en door, van en naar winkel tot en met de consument”,  vervolgt Dietl. “Door de toenemende verantwoordelijkheden biedt ons dit de ruimte om nog actiever de essentiële processen verder te optimaliseren, zowel binnen als buiten het distributiecentrum.”

Koppeling systemen

“Als we het warehousemanagement systeem via open interfaces koppelen met het ERP-systeem en andere klantsystemen zijn we in staat de inkoopplanning te synchroniseren met de voorraad. Zo zijn onze logistieke systemen in staat het gehele proces optimaal af te stemmen. Als we de actuele verkoopcijfers van de winkels hebben en er een afgesloten koppeling is van de routeplanning, zijn we in staat om de dagelijks ‘pick performance’ van de geautomatiseerde subsystemen op uur basis te optimaliseren en de orders conform ‘just-in-time’ filosofie naar expeditie te ontsluiten”, legt Christian Dietl uit. Daarnaast is het mogelijk om proactief te reageren op piekdagen, seizoensinvloeden en eventuele marketing- of verkoopacties door middel van historische klantgegevens. Toegang in de personele bezettingsstructuur van het DC draagt bij aan de flexibiliteit, waardoor mogelijke efficiëntieverbeteringen snel aan het licht komen en synergievoordelen met andere gebieden van het distributiecentrum behaald kunnen worden.”

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven