Marktnieuws
(Foto Kardex)

Zoek op internet onder e-commerce en je hebt  in iets minder dan 2 seconden ruim 192.000.000 resultaten. Best verwarrend wanneer je als (warehouse) manager meer over deze materie wilt weten. Want waar begin je met zoeken, welke informatie is betrouwbaar en wat is van toepassing op jouw organisatie.

Om niet te verdwalen in de het doolhof dat e-commerce heet, houdt Warehouse Totaal – samenwerking met Kardex Remstar en MyMicro Group – op donderdagmiddag 14 september een gratis webinar over deze materie.

Steeds lastiger

Dat e-commerce een steeds grotere rol speelt in het dagelijks leven van  huishoudens en bedrijven staat vast. En klanten daarbij tevreden houden, wordt steeds lastiger. Vandaag besteld, moet morgen beslist geleverd zijn. Wie die verwachting niet waarmaakt, kan inpakken. Ga er maar aanstaan als warehousemanager.

Want dat de opmars van e-commerce grote logistieke uitdagingen binnen de muren van het warehouse met zich meebrengt, is geen punt van discussie. E-commerce gaat immers over het picken en verzenden van heel veel grotere en kleinere orders.

Maar hoe regel je dat als warehousemanager zonder dat daarbij de kosten uit de hand lopen. Kan dat met automatisering en mechanisering van het orderpickproces of is dat heel duur? En hoe bepaal je of e-commerce geschikt is voor het bedrijf waar je werkt en het soort producten dat je verhandelt?

Handvatten

Antwoorden op dit soort kwesties krijgt u tijdens het gratis webinar over e-commerce dat Warehouse Totaal in samenwerking met Kardex Remstar en MyMicro Group organiseert. In krap een uur tijd praten we u bij over deze belangrijke trend en geven we u handvatten om te komen tot een zo voordelig en efficiënt mogelijk e-commerce warehouse.

Om een helder beeld te krijgen van wat e-commerce precies is, schets Joke Vink, Senior Consultant bij Groenewout en expert op het gebied van logistieke- en e-commerce processen hoe het staat met de opmars van e-commerce in de intralogistieke sector en welke mogelijkheden en uitdagingen er zijn, vooral voor bedrijven met een klassieke  warehouse-organisatie.

Daarna is het woord aan Henk Mosterd, manager sales & organisation van Kardex.  Onze derde spreker is Daan van der Zanden, manager operations van MyMicro Group. Dit bedrijf verkoopt online onderdelen van elektronische apparaten en heeft 30.000 producten op voorraad. Daan vertelt over het orderpickproces, dat volledig geautomatiseerd verloopt, met vier verticale en drie horizontale shuttlesystemen. Op een totaal personeelsbestand van 100 man, houden zich in het warehouse van MyMicro Group slechts twee FTE-ers bezig met orderpicking en inslag van de producten.

Meer informatie: Industriewebinar, Kardex Remstar Division

Meer informatie: Kardex Remstar Division

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven