Marktnieuws
Montapacking

Het spreiden van de kortingsperiode rond Black Friday heeft een groot aantal webshops geen windeieren gelegd. Montapacking, dat de afwikkeling van orders voor meer dan 650 webshops verzorgt, stelt vast dat internetondernemers die eerder beginnen met kortingsacties, niet alleen meer verkopen, maar ook zorgen voor betere spreiding van de bezorging.

Record op record

“Een groot aantal klanten van ons is al een week eerder met Black Friday begonnen”, zegt Edwin van der Ham, eigenaar van Montapacking, een van de snelst groeiende e-commercebedrijven in Nederland. “Vanaf vrijdag 22 november hebben we record op record gebroken. Eerst was zaterdag 23 november de drukste dag in onze geschiedenis, maandag ging daar weer overheen en elke dag daarna was drukker dan ooit tevoren.”

“Dinsdag passeerden we voor de eerste keer de grens dat we één order per seconde verwerkten, op donderdagavond zaten we zelfs al op bijna 2 pakjes per seconde dankzij enkele klanten die extreem goede deals aanboden.”

Een video van de conveyors van Montapacking.

Tevreden klanten

Het is logisch dat ondernemers die stunten met hun prijs goed scoren. Maar anderen die niets doen, scoren eveneens, aldus Van der Ham: “Een aantal klanten van ons deden niet mee met Black Friday-kortingsacties en zagen desondanks hun omzet gemiddeld met 9,8 procent stijgen. De kortingen hebben dus een aanzuigende werking; klanten komen in een koop­flow en denken dat alles goedkoper is.”

“We weten dat een goede levering essentieel is voor de klanttevreden­heid en daarmee voor het succes van een webshop. Juist in dit soort onvoorstelbaar hectische tijden heb je als organisatie de kans je te bewijzen, want consumenten hebben geen boodschap aan drukte, die willen op tijd geleverd krijgen. Tevreden klanten bestellen namelijk opnieuw. Driekwart van de reviews van een webshop gaat immers over de levering en het retourneren. Het is dan ook niet voor niets dat onze klanten gemiddeld twee keer zo hard groeien als de totale markt.”

Return ‘Black Friday’

Van der Ham: “Met de vele miljoenen bestellingen die online worden gedaan, vooruitlopend op pakjesavond, is het de verwachting, dat vrijdag 6 december ‘Return’ Black Friday gaat worden. Ook hier hebben we ons op voorbereid en de organisatie is er dan ook klaar voor om naar tevreden­heid van de consumenten hun retouren snel en zorgvuldig af te handelen.”


Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven