Marktnieuws
Amazon

Het komende decennium zal de boeken ingaan als ‘The Logistics Decade’, stelt Guy Bloch in gesprek met PYMNTS. Bloch, CEO van het Amerikaanse delivery management platform Bringg, constateert dat de eisen van de consument hoog zijn en steeds hoger zullen worden. 

De klant eist niet alleen snelle en goedkope levering van producten als het gaat om voedselbezorging (pizza’s, pasta’s e.a.) of artikelen besteld via Amazon Prime. Aan de levering van nagenoeg allerlei soorten bestellingen zullen torenhoge eisen worden gesteld, aldus Bloch. In de jaren 2020-2030 zal de logistiek dan ook voor ‘cruciale uitdagingen’ komen te staan.

Dit Logistica-dagjournaal gaat over onder meer de Chain Cargo-app, een app die kan zien waar chauffeurs zich bevinden.

Amazon en Uber lopen voorop

“Het hele idee van on-demand directe levering bereikt de industrieën steeds meer”, aldus Bloch, die spreekt over een ‘belangrijke markttransformatie’ en de namen aanhaalt van bedrijven als Amazon, Uber, Postmates en Doordash. 

En daar blijft het niet bij, want ook producten als meubels, autobenodigdheden en geneesmiddelen op recept worden (als het gaat om medicijnen soms zelfs middels drones) steeds sneller geleverd omdat de klant dat ook graag verlangt.

Bedrijven beïnvloeden elkaar ook, zegt Bloch. Is partij A sneller dan partij B, dan wil en moet partij B mee in die ratrace. 

“Bij Uber druk je op een knop op de telefoon en binnen vijf minuten staat er een auto op de stoep. Consumenten denken: waarom kan ik dezelfde service ook niet krijgen van andere bedrijven die goederen en diensten leveren? 

Bezorgopties worden cruciaal

Bloch verwacht dat ongeveer 70 procent van de Amerikaanse consumenten zijn online winkelgedrag zal laten afhangen van de aangeboden bezorgopties. Daar moeten bedrijven volgens Bloch dus op inspelen: “Iedereen moet zoveel méér om bezorgopties geven”, concludeert hij. 

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven