Marktnieuws

Internationaal koeriersbedrijf UPS heeft samen met TerraCyle, wereldwijd leider in het recyclen van afval, Loop gelanceerd. Dit is een systeem dat het gebruik van wegwerpverpakkingen bij consumenten moet verminderen.

Klanten van Loop ontvangen hun producten in een verzendtas die het gebruik van dozen voor eenmalig gebruik overbodig maakt. De verpakkingen en de verzendtas worden vervolgens door UPS opgehaald, gereinigd en opnieuw gebruikt.

Duurzaamheid en milieu

UPS gelooft sterk in innovatie en wil bijdragen aan een circulaire economie door in te zetten op duurzaamheid. De inspanningen van UPS op het gebied van duurzaamheid en het milieu worden ook opgemerkt. UPS krijgt namelijk een plaats op de A List van CDP (Carbon Disclosure Project). Dit houdt in dat het bedrijf erkend wordt vanwege zijn klimaatacties. UPS werkt onder andere hard aan het verlagen van emissies, het verminderen van klimaatrisico’s en aan de ontwikkeling van een koolstofarme economie. CDP beoordeelt bedrijven op basis van hun openheid en bewustzijn ten aanzien van milieurisico’s en de doelen die zij zichzelf stellen. UPS nam zich in 2017 bijvoorbeeld voor om zijn absolute broeikasgasuitstoot in 2025 met 12% te reduceren.

Loop wordt de komende periode in Parijs en New York getest en daarna mogelijk uitgebreid naar andere markten.

Inschrijven nieuwsbrief

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven